Článek
Německého konstruktéra Alberta Biermanna máme v posledních letech spojeného zejména s divizí N automobilky Hyundai - a právě odtamtud nyní Biermann odchází do důchodu po více než třiceti letech práce v automobilovém průmyslu.
Biermann přišel do Hyundai v roce 2015 a kromě vývoje Kie Stinger či Genesisu G70 je podepsaný zejména pod otevřením zmíněné divize N, kterou zejména řidičským nadšencům nemusíme příliš představovat. Z automobilky Hyundai učinila „přes noc“ hráče na trhu sportovních kompaktů, s nímž musí konkurence počítat.
Test Hyundai i30 N Project C: To nejostřejší z Nošovic
Hyundai i30 N dodnes sklízí spoustu chvály nejen od motoristických novinářů, ale i od náruživých řidičů, a to nejen díky svým jízdním vlastnostem, ale i díky některým detailům, na nichž je Biermannův podpis víc než zřejmý. Např. oranžovými ledkami v otáčkoměru, které po studeném startu svítí, aby vám řekly, že motor ještě není připraven na plnou zátěž, a se zahříváním oleje postupně zhasínají.
Majitelé aut divize M od BMW tohle důvěrně znají - v nich takový systém funguje už mnoho let. Právě odtud Albert Biermann do Hyundai přestoupil. V BMW pracoval 31 let a za tu dobu se vypracoval na viceprezidenta značky pro techniku. Za dob působení u BMW má Biermann za sebou práci na ikonách typu BMW M3 gen. E46 a M5 gen. E39.
„Bylo mi velkým potěšením a ctí pracovat pro Hyundai a vést vývojovou divizi k tomu, aby se dostala na špičku v automobilovém průmyslu,“ uvedl pětašedesátiletý Biermann. Třebaže odchází do důchodu, zůstane na pozici technického poradce.