Článek
Podle zdrojů automobilka z Wolfsburgu počítá se scénářem, ve kterém bude nedostatek polovodičových čipů trvat až do roku 2023.
Nejpesimističtější předpověď počítá s poklesem výroby koncernu za rok 2022 na celkové číslo 8 milionů vyrobených aut. To je přitom ještě o milion méně vozidel než v roce letošním, který byl považován za katastrofální. S podobnou prognózou počítají údajně i v Mercedesu nebo BMW.
Mít dostatek čipů, dosáhli bychom rekordních výsledků, tvrdí šéf Škody Auto
Aby se koncern VW, tedy mimo Volkswagen také Škoda nebo Seat, vypořádal s krizí, vedení vyhlásilo prodloužení prázdninové přestávky výroby až do 10. ledna. Stejně tak postupuje i sesterská automobilka Audi, jejíž vedení se rovněž nechalo slyšet, že očekává stále špatnou situaci trvající i několik měsíců.
Pesimističtí jsou mimo jiné také v Porsche, další německé automobilce spojené s koncernem VW. Podle jejího vedení by výrobci neměli čekat, že se stane zázrak, a měli by vzít vše do vlastních rukou. „Každý, kdo věří, že se čipová krize v příštím roce uklidní sama, se mýlí,“ uvedl generální ředitel Porsche Oliver Blume.
Bosch investuje jmění do vývoje čipů, miliardy ale krizi jen zmírní
Automobilový průmysl tak pravděpodobně čeká další těžký rok. Například letos v září odhady naznačovaly, že nedostatek polovodičových čipů stál výrobce automobilů celkem 210 miliard dolarů ve ztrátě, což je v přepočtu přibližně 4,6 bilionů korun. Zapříčinil to fakt, že se za toto období meziročně vyrobilo o 7,7 milionu aut méně.