Hlavní obsah

Koncern Volkswagen zavede dvě nové pozice, manažeři mají řídit spolupráci značek

Noví provozní ředitelé u Volkswagenu – jeden pro prémiové, druhý pro masové značky – mají mít za úkol odstranit duplicitu vývojů aut. Šéf celého koncernu Herbert Diess tak chce zlepšit ziskovost firmy. Informaci přináší server Automotive News Europe s odvoláním na zdroje uvnitř automobilky.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Volkswagen ID.4 (Ilustrační foto)

Článek

Dva nejmenovaní, ale zkušení manažeři koncernu Volkswagen najdou uplatnění na nově vytvořených pozicích provozních ředitelů u tohoto koncernu. Jeden bude mít na starosti prémiové značky jako Audi, Porsche nebo Bentley, druhý běžné značky s velkými objemy prodaných aut, tedy Volkswagen, Seat nebo Škodu.

V hierarchii firmy budou stát hned pod správní radou. Podle webu, který zprávu přináší, chce generální ředitel Herbert Diess s jejich pomocí snížit duplicitní vývoj v rámci koncernu a tak zlepšit ziskovost. Jedním z cílů je například zmírnit soutěžení mezi Škodou a Seatem.

Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách

Testy

V koncernu se v posledních letech zesiluje důraz na spojený vývoj auta, které pak bude prodáváno pod více různými značkami. Je to vidět na vozech na platformě MEB, zatím konkrétně v podobě sourozenců Škoda Enyaq-VW ID.4-Audi Q4 e-tron. Na platformě MEB toho bude podobně vznikat víc, a také se to bude týkat superbu a passatu – dohromady obě auta bude vyvíjet Škoda a výroba bude probíhat v Bratislavě.

Diess věří, že i tak v rámci koncernu probíhá řada duplicitních vývojových procesů. A noví provozní ředitelé budou mít za úkol tyto problémy najít a zefektivnit.

Související články

Výběr článků

Načítám