Článek
Není pochyb o tom, že se koncept Discovery v příštích měsících přemění v sériové provedení. Konceptu sice chybí kliky dveří a úzká zrcátka s vestavěnými kamerami jsou příliš malá, jako celek ale auto s třemi řadami sedadel (2 + 3 +2) vypadá „sériově“. Na míru vyrobená kola mají průměr 23 palců.
Na volantu jsou dva malé OLED dotykové displeje – ovládáte jimi informační a zábavní systém. Zcela chybí páčky pro ovládání směrových světel – „blinkr“ se ovládá gesty. Stejným způsobem se ovládá také osvětlení interiéru nebo audiosoustava, tradiční volant k řízení ale zůstal zachován.

Land Rover Discovery Vision (koncept, 2014)
Zajímavostí jsou laserová světla, která zatím představilo BMW v sériovém modelu i8. Land Rover je druhým výrobcem, který chce využívat laserem aktivovanou projekci fosforu. Laserová světla v budoucnosti dost možná způsobí stejnou revoluci ve svícení jako dříve xenonové světlomety.
Ovládání na dálku, ale jen v malých rychlostech
Revolučně působí také funkce Remote Control Drive, která dovoluje řidiči ovládat vůz při velmi nízkých rychlostech (přesné číslo chybí, náš odhad je do 5 km/h) vně vozu pomocí odnímatelného ovladače. Land Rover uvádí využití při jízdě v extrémním terénu nebo při vyjíždění z garáže, která nemá dálkové zavírání/otevírání. Reálné využití podle nás nebude velké, zaujmout se ale vychytávkou ve stylu Jamese Bonda Land Roveru určitě povedlo.

Land Rover Discovery Vision (koncept, 2014)
Aby toho nebylo málo, umožňuje plně funkční koncept i laserové promítání – například výstražného trojúhelníku za autem. Zajímavé je i tzv. inteligentní sklo. To umožňuje na všech sklech promítat nejenom údaje z navigace, ale třeba i zajímavosti k místům, kolem kterých právě projíždíte. Boční okna lze ztmavit přejetím prstu, horní panoramatické sklo zase může promítat přednastavené profily, třeba hvězdnou oblohu.
O průhledné kapotě jsme podrobně informovali v předchozím článku. [celá zpráva]

Land Rover Discovery Vision (koncept, 2014)