Článek
Jméno Cupra jste si dříve spojovali hlavně s ostrými verzemi malých a kompaktních hatchbacků. Když se však značka loni odpoutala, bylo to při příležitosti představení Cupry Ateca, tedy SUV. Není to náhodou, právě na populární karoserii SUV a elektrický či elektrifikovaný pohon se značka se sportovním střihem bude soustředit. Nová doba, řeklo by se...
Tento trend po představení prvního zcela samostatného modelu, kompaktního Formentoru, potvrzuje nový koncept Tavascan. Ten již není jen hybridní, ale ryze elektrický. Postaven je na modulární platformě pro koncernové elektromobily, MEB.
Na každé nápravě má jeden elektromotor, celkový výkon dosahuje 302 koňských sil, 225 kilowattů. Z nuly na stovku vůz zrychlí za 6,5 sekundy. Baterie s kapacitou 77 kWh umožní dojezd 450 kilometrů na jedno dobítí, podle přísnější metodiky WLTP.
Vizuálně koncept následuje Formentor, ovšem svou siluetou se podobá zavedeným vozům typu BMW X6 či Mercedesu GLE Coupé. Uvnitř pak najdete čtyři samostatná sedadla. Interiéru dominuje dvojice displejů, řidičův má 12,5 palců, ten centrální je o půl palce větší. Nechybějí měděné doplňky, které jsou už pro značku charakteristické.
Tavascan bude zdobit frankfurtský stánek na autosalonu, který začíná pro novináře 10. září, pro veřejnost o dva dny později.