Článek
Americká značka Jeep pod křídly skupiny Stellantis vsází na plug-in hybridní varianty svých SUV, označené 4xe. V Evropě představují vozy s tímto pohonem čtvrtinu prodejů značky.
V stupnici elektrifikace o bod níže je tu nově pro oba modely full-hybridní verze. Tedy taková, která dokáže jet krátké úseky na elektřinu, ale baterii nelze dobíjet ze sítě.
Spalovací částí pohonu je zážehová přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 96 kilowattů, 130 koní, a točivém momentu 240 newtonmetrů. Pracuje v úsporném Millerově cyklu spalování a spolupracuje s novou sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.
Test Jeepu Wrangler 4xe: Plug-in hybrid je nejlepší z evropského vrhu
Elektrickou část zastupuje 48V elektromotor s výkonem 15 kW a točivým momentem 55 Nm, na vstupu do převodovky až 135 Nm.
Výhodou ve srovnání s čistě benzinovými variantami má být samozřejmě nižší spotřeba paliva. A to až o 15 procent. Jeep uvádí kombinovanou spotřebu 5,7 – 6,1 l/100 km u menšího renegadu a 5,6 – 6,0 l/100 km v případě compassu.
Nový pohon se zatím prodává na předních evropských trzích, českou cenu dosud tuzemské zastoupení nezveřejnilo.