Hlavní obsah

Kolik stojí RS, iV nebo Scout? Deriváty nové Škody Octavia mají české ceny

Novinky, laz

Škoda Auto zveřejnila ceny derivátů nové octavie, které je již možné předobjednávat. Na trh tak přijíždí plug-in hybridní iV, sportovně laděné RS nebo dobrodružný Scout.

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia Scout

Článek

Nová Škoda Octavia je svou nabídkou motorizací vůbec nejbohatší v historii. Krom běžných variant výbav je k dispozici i řada speciálních verzí a motorizací.

Částečně elektricky

Novinkou je plug-in hybridní ústrojí s názvem iV. K dispozici je zatím ve výbavovém stupni Style od 825 400 korun s karoserií liftback, za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Nabízí se srovnání se vznětovým motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, iV je o 80 tisíc dražší.

Foto: Škoda

Škoda Octavia iV

Pohon iV spojuje přeplňovanou čtrnáctistovku s elektromotorem a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Systémový výkon činí 150 kW a 350 N.m točivého momentu. Baterie s kapacitou 13 kWh umožňuje 55 kilometrů čistě elektrické jízdy.

Junák zatím s nejsilnějším motorem

Verze Scout s sebou přiváží nejsilnější diesel v nabídce octavie. Bude sice k mání i se slabší variantou, ale zatím v konfigurátoru najdete jen vrcholné 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kilowattů.

Škoda představuje novou Octavii Scout, junák s sebou veze i nejvýkonnější diesel

AutoMoto

V páru se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol přijde nejméně na 926 900 korun, vždy jen jako kombi. Vůz je prakticky v plné výbavě. Verze Scout nabízí klasické prvky, které známe už od octavie druhé generace. Je o 15 mm zvýšena a oplastována jak zvenčí, tak vespod.

RS pětkrát jinak

Novou Octavii RS pořídíte ve dvou karoseriích, jako předokolku či čtyřkolku, ve třech motorizacích, z nichž zážehová verze může mít dvě různé převodovky.

Nová Škoda Octavia RS do detailu: Pro řidiče je tu hlavně zážehová verze

AutoMoto

Zážehová varianta 2.0 TSI o výkonu 180 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol přijde na 889 900 korun. Jedná se o jedinou variantu se třemi pedály. Za dvouspojkovou převodovku si Škoda účtuje 50 tisíc navíc.

Vznětový motor 2.0 TDI se 147 kilowatty, pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou stojí 899 900 korun. Připlatit si ale lze 65 tisíc za pohon všech kol.

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia RS čtvrté generace

Nové RS je poprvé k mání i jako plug-in hybridní RS iV, s pohonem předních kol a dvouspojkovou skříní. Stojí 939 900 korun. Systémových 180 kW výkonu a 400 N.m maximálního točivého momentu je dosaženo krátkodobým přepětím elektromotoru, a to po dobu několika sekund. Za tím hledejme rozdíl 30 kW a 50 N.m oproti standardní Škodě Octavii iV.

U všech variant RS se za praktičtější kombi opět připlácí 40 tisíc korun.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám