Článek
Nová Škoda Octavia je svou nabídkou motorizací vůbec nejbohatší v historii. Krom běžných variant výbav je k dispozici i řada speciálních verzí a motorizací.
Částečně elektricky
Novinkou je plug-in hybridní ústrojí s názvem iV. K dispozici je zatím ve výbavovém stupni Style od 825 400 korun s karoserií liftback, za kombi se připlácí čtyřicet tisíc. Nabízí se srovnání se vznětovým motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, iV je o 80 tisíc dražší.
Pohon iV spojuje přeplňovanou čtrnáctistovku s elektromotorem a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Systémový výkon činí 150 kW a 350 N.m točivého momentu. Baterie s kapacitou 13 kWh umožňuje 55 kilometrů čistě elektrické jízdy.
Junák zatím s nejsilnějším motorem
Verze Scout s sebou přiváží nejsilnější diesel v nabídce octavie. Bude sice k mání i se slabší variantou, ale zatím v konfigurátoru najdete jen vrcholné 2.0 TDI Evo s výkonem 147 kilowattů.
Škoda představuje novou Octavii Scout, junák s sebou veze i nejvýkonnější diesel
V páru se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol přijde nejméně na 926 900 korun, vždy jen jako kombi. Vůz je prakticky v plné výbavě. Verze Scout nabízí klasické prvky, které známe už od octavie druhé generace. Je o 15 mm zvýšena a oplastována jak zvenčí, tak vespod.
RS pětkrát jinak
Novou Octavii RS pořídíte ve dvou karoseriích, jako předokolku či čtyřkolku, ve třech motorizacích, z nichž zážehová verze může mít dvě různé převodovky.
Nová Škoda Octavia RS do detailu: Pro řidiče je tu hlavně zážehová verze
Zážehová varianta 2.0 TSI o výkonu 180 kW s manuální převodovkou a pohonem předních kol přijde na 889 900 korun. Jedná se o jedinou variantu se třemi pedály. Za dvouspojkovou převodovku si Škoda účtuje 50 tisíc navíc.
Vznětový motor 2.0 TDI se 147 kilowatty, pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou stojí 899 900 korun. Připlatit si ale lze 65 tisíc za pohon všech kol.
Nové RS je poprvé k mání i jako plug-in hybridní RS iV, s pohonem předních kol a dvouspojkovou skříní. Stojí 939 900 korun. Systémových 180 kW výkonu a 400 N.m maximálního točivého momentu je dosaženo krátkodobým přepětím elektromotoru, a to po dobu několika sekund. Za tím hledejme rozdíl 30 kW a 50 N.m oproti standardní Škodě Octavii iV.
U všech variant RS se za praktičtější kombi opět připlácí 40 tisíc korun.