Článek
Fanoušci značky Koenigsegg si při pohledu na nejnovější ängelholmský stroj možná řeknou, že to je nějaké divné CC8S.

Koenigsegg CC850
To, na co se díváme, však není CC8S, nýbrž CC850 - zbrusu nový stroj, jehož design je, řekněme, modernizovaným vzhledem původního CC8S, prvního produkčního auta značky, které se představilo před 20 lety. CC850 je jeho připomínkou.

Koenigsegg CC850
Zatímco ale CC8S mělo v útrobách kompresorem přeplňovaný Modular V8 od Fordu, CC850 má pohonné ústrojí z modelu Jesko. To znamená vlastní pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který při běhu na palivo E85 (směs 15 % benzínu a 85 % bioetanolu) dává více než megawatt výkonu - konkrétně 1033 kW, tedy 1405 koní. Natankujete-li normální benzín, výkon klesne na „pouhých“ 1202 koní.
Lexus zvažuje virtuální manuální převodovku pro elektromobil

Zajímavější technická vymoženost je o kousek dál - je jí převodovka. Technicky je to devítistupňová vícespojková převodovka z jeska, která má místo jedné či dvou spojek na vstupní hřídeli tři spojky mezi jednotlivými sadami ozubených kol.

Koenigsegg CC850
V interiéru ale vidíme klasickou kulisu řazení, která by odpovídala sedmistupňové manuální převodovce. Jak je to možné? Jednoduše - pokud řidič chce, může řadit manuálně, jako by jel v autě s normální šestistupňovou převodovkou. Má k dispozici spojkový pedál, a pokud mu nejdou rozjezdy, může mu motor zhasnout.
Celé to však funguje elektronicky, nikoliv mechanicky, tedy že přeřazení v kulise dá povel elektronice a ta zvolí patřičný kvalt. Z devíti možných převodových poměrů vůz vybere šest podle toho, v jakém je zrovna jízdním režimu, takže celkem je jich dostupných všech devět.

Koenigsegg CC850
Sedmá drážka v kulise je označena písmenem D a slouží k jízdě s plně automatickým řazením, osmá je zpátečkou. Takovýto systém, který je zároveň manuálním a automatickým řazením, je světově unikátní.
Kromě detailů o převodovce a výkonu zveřejnil Koenigsegg „jen“ hmotnost vozu, která činí 1385 kg. Není tedy pochyb o tom, že bude neskutečně rychlý. Jak rychlý, však známo není.

Koenigsegg CC850
Stejně tak není známo, jakou sumu bude muset zaplatit padesátka zákazníků - víc kusů nevznikne a 50 jich je proto, že zakladateli automobilky Christianu von Koenigseggovi je zrovna 50 let -, aby ho mohla přidat do své sbírky.
Nutno ovšem dodat, že s takovou výrobní sérií to bude oproti původnímu CC8S tuctovka - těch totiž vzniklo jen šest kusů.

Koenigsegg CC8S