Hlavní obsah

Kia ukázala svůj první luxusní sedan s pohonem zadních kol

Novinky, maž

První luxusní sedan od korejské automobilky Kia právě debutoval na autosalonu v Los Angeles. Model nazvaný K900 nabídne více než třímetrový rozvor náprav a pohon zadních kol. V nabídce bude šesti- nebo osmiválec. S prodejem v Evropě se zatím nepočítá.

Foto: Kia

Kia K900 (2014)

Článek

Jihokorejská Kia je stále chápána jako spíše levnější značka, která má nabízet dobrý poměr ceny a praktičnosti, o prémiovost z hlediska nabízeného luxusu či jízdních vlastností už tolik nejde.

Alespoň ve Spojených státech by se ale vnímání Kie mohlo změnit, protože automobilka na tento trh právě uvádí luxusní, pět metrů dlouhý sedan s pohonem zadních kol, který si pro svůj vzhled získal přezdívku „korejské BMW řady 7“.

Foto: BMW

BMW řady 7 (2012)

Tento model už Kia pod názvem K9 prodává v Koreji (má však odlišnou nabídku motorizací), v USA se bude nabízet pod názvem K900. Do Evropy se K900 zatím nedostane, což se ale v budoucnu může změnit. Zatím to ale není v plánu.

Foto: Kia

Kia K900 (2014)

Přes pět metrů délky

Kia K900 nabízí rozvor náprav 3045 mm, na délku pak měří 5090 mm. Základem pro šestiválcovou verzi jsou osmnáctipalcová kola, V8 má standardně „devatenáctky“ o rozměru 245/45 vpředu a 275/40 vzadu.

Verze V8 je také standardně vybavena adaptivními světlomety s 16 diodami, přičemž vnitřní LED osvětlení mají obě verze.

Foto: Kia

Kia K900 (2014)

Že jde o vlajkovou loď, naznačují i technologie, které žádné jiné vozy této značky dosud neokusily. Jde například o promítání na čelní sklo HUD (Head-Up Display) nebo osmiválcový motor.

Luxusem překypuje i audioaparatura HiFi Lexicon o výkonu 900 W, která nabídne 12kanálový digitální zesilovač a 17 reproduktorů, včetně středového reproduktoru a subwooferu.

Dva motory, jedna převodovka

Pro model K900, jehož podvozek má pětiprvkové nezávislé zavěšení zadních i předních kol, se nabízejí dva motory. Vrcholem je celohliníkový pětilitrový osmiválec s rozvodem DOHC a tedy 32 ventily.

Motor dosahuje nejvyššího výkonu 313 kW (426 k), nabídne přímé vstřikování benzinu GDI (Gasoline Direct Injection) a proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT.

Foto: Kia

Kia K900 (2014)

Slabší jednotkou je pak 3,8litrový šestiválec, jenž dosahuje nejvyššího výkonu 232 kW (315 k). Pro oba motory se nabízí osmistupňová převodovka. Prodejní cena zatím nebyla oznámena.

Související témata:

Výběr článků

Načítám