Článek
Kia Soul se u nás prodávala jak se spalovacími motory, tak i ve verzi čistě elektrické. Nová generace, kterou poprvé firma představila v Americe, už ale vonět benzínem nebude. Teď už ji půjde natankovat pouze ze zásuvky.
Řidiči mohou zvolit hnací ústrojí s prodlouženým, nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Obě varianty nabídnou delší dojezd, než tomu bylo u současné generace Soul EV. Konkrétně ujedou na jedno nabití 277, resp. 452 km. Přitom akumulátorový modul se nijak nezvětšil. Je stále stejně velký, jen hustota energie v něm uchovaná je díky novému chemickému složení větší, takže dokáže uschovat o 25 % více energie než dosud.
Auto s menším akumulátorem nabídne elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a s točivým momentem 395 N.m. Kapacitnější verze nabídne i silnější motor s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 395 N.m. Tohle auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
Obě provedení standardně disponují systémem stejnosměrného rychlodobíjení CCS (Combined Charging System). Při použití rychlonabíječky o výkonu 100 kW lze oba bateriové moduly dobít z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.
Nový model e-Soul je standardně vybaven systémem rekuperačního brzdění, ovládaným pomocí pádel pod volantem. Tento systém umožňuje řidiči zpomalit vozidlo a odebírat kinetickou energii pro uschování v akumulátorech. V závislosti na požadované úrovni rekuperace při brzdění může řidič volit z pěti úrovní rekuperačního brzdění (žádné, 1 až 3 nebo režim „jediného pedálu“).
Tento jízdní režim dovoluje vozidlu získávat při brzdění maximum energie, a dokonce umožňuje jemně zastavit vůz bez nutnosti dotknout se brzdového pedálu. Nový e-Soul se vyrábí v korejském závodu v Kwangdžu. Vůz se na vybraných evropských trzích začne prodávat koncem 1. čtvrtletí 2019, takže ceník ještě nebyl zveřejněn.