Článek
Kia Rio současné čtvrté generace je na trhu od roku 2017, což pro východoasijskou automobilku znamená, že je čas na modernizaci. A ta se právě představila - byť změny na zevnějšku budete pravděpodobně hledat dlouho.
Napovíme - vpředu je nový nárazník s drobně upravenou maskou, a také nové LEDkové světlomety. Kromě toho má vůz dvě nové barvy a nová 16” kola. To je z vnějších změn vše.

Největší změnou na exteriéru je nový nárazník...
V kabině vidíme nový osmipalcový centrální displej, který, jak je dnes moderní, trčí do prostoru a v patřičně vybaveném voze zvládá zrcadlení smartphonu pomocí Androidu Auto či Apple CarPlay.
O patro níž zůstávají manuální ovladače klimatizace. Přístrojový štít dostal také lepší displej doprostřed a v interiéru najdeme hodnotnější materiály.

...a nové světlomety.
To podstatné se při faceliftu událo pod slupkou. Rio je první Kiou, která dostala mildhybridní ústrojí k benzínovému motoru. Pracuje s napětím 48 voltů a elektromotor, napojený řemenem na tříválec 1,0 T-GDi, rekuperuje energii při brzdění do baterie a pak ji používá k pomoci při požadavku na maximální výkon.
Toto pohonné ústrojí je možné mít ve 100- či 120koňové variantě. Kia uvádí, že mildhybrid šetří 8-11 % paliva v kombinovaném jízdním režimu dle starší metodiky měření NEDC. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, až se s Riem svezeme.

V kabině jsou nové materiály a osmipalcový centrální displej.
Další novinkou, na kterou jsme vážně zvědaví, je „inteligentní manuální převodovka”, označená iMT. Rozdíl oproti běžnému manuálu je v tom, že spojka není ovládána hydraulicky či mechanicky od levého pedálu, spojení je ryze elektronické.
Podle automobilky to prospívá lepší efektivitě mildhybridního ústrojí, a tedy nižší spotřebě paliva, a to při zachování zapojení řidiče do procesu. Jak to bude vypadat ve skutečnosti, jaký bude cit v pedálu, uvidíme, až se svezeme.

Lepší displej dostal i přístrojový štít.
Kromě mildhybridů budou zákazníci moci volit také ze dvou konvenčních pohonných ústrojí - mezi stokoňovým tříválcem T-GDi s klasickým šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou, anebo atmosférickou dvanáctistovkou o 84 koních.
U těchto motorů je upraven systém start-stop, který je nyní spojen se sešlápnutím brzdového pedálu, nikoliv spojky. Důvod uhodnete - snížení spotřeby paliva o pár mililitrů.

Záď zůstala bez viditelných změn.
Po stránce jízdní bezpečnosti jsou na palubě v podstatě všechny technologie, které jsou dnes dostupné. Systém předcházení srážkám hlídá kromě ostatních aut také neukázněné cyklisty a nepozorné chodce, vůz hlídá mrtvé úhly, jízdní pruhy, i pozornost řidiče.
K mání je inteligentní varování při překročení rychlostního limitu, adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, systém pro předcházení srážkám vzadu či hlídač obsazení zadních sedadel.
Vůz byl představen jako modelový rok 2021 a do prodeje v Evropě půjde ve třetím čtvrtletí letošního roku. Ceník zatím na světě není.