Hlavní obsah

Kia představuje Niro Plus, specialitu pro taxíky a spolujízdu

Zvětšená Kia Niro Plus vznikla speciálně pro přepravu lidí na zadních sedadlech, kteří mají více místa ve všech směrech. Vůz vznikl na základě staršího e-nira první generace, nikoli nejnovějšího modelu.

Foto: Kia

Kia Niro Plus

Článek

Automobilka Kia sice již odhalila druhou generaci modelu Niro, ovšem to neznamená, že ta starší řekla své poslední slovo. Můžeme tak soudit z modelu Niro Plus, který se představil čerstvě a který je založený na elektrickém niru minulé generace.

Jmenuje se Niro Plus a je to specialitka zejména pro taxislužby či komerční spolujízdu. Automobilka ho řadí do třídy PBV, tedy „purpose-built vehicle“, česky „vozidlo postavené za konkrétním účelem“. Ten účel je v tomto případě přeprava lidí v zadní části vozu, proto je tato část nira zvětšená.

Foto: Kia

Kia Niro Plus

Na délku vůz narostl o 10 mm, na výšku o 80 mm. Důležitou změnou jsou také rozměrnější zadní dveře pro snazší nastupování a kolmější záď pro víc prostoru uvnitř.

V interiéru se změny odehrály také zejména vzadu a také pro snazší nastupování třeba i starším lidem. Přibyla madla na B-sloupcích a pravá přední sedačka je nově sklopná dopředu tak, aby bylo za ní co nejvíc prostoru.

Foto: Kia

Kia Niro Plus

Automobilka také hovoří o tenčích opěradlech předních sedadel a tenčích dveřních výplních, aby měli cestující více místa. Vzadu to konkrétně je o 72 mm víc místa na hlavu a o 27 mm víc místa na nohy. Jediná fotografie zadního prostoru pro pasažéry také ukazuje, že tu zůstaly vyhřívané vnější sedačky.

Niro Plus bude k mání zprvu jako elektromobil pro taxislužby v Jižní Koreji, postupně se ale má dostávat i na vybrané další trhy na světě, má dostat i hybridní a plug-in hybridní pohonná ústrojí a má být k mání rovněž soukromým zákazníkům.

Foto: Kia

Kia Niro Plus

Související články

Výběr článků

Načítám