Článek
„EV6 jako první vyhrazený elektromobil Kia je výkladní skříní pokrokového designu zaměřeného na člověka a elektrifikovaný pohon. Jsme přesvědčeni o tom, že EV6 je přesně tím modelem reflektujícím nový trh s elektromobily,“ uvedl Karim Habib, viceprezident a vedoucí globálního návrhářského centra automobilky.
Crossover EV6 je pro Kiu důležitou novinkou, písmeny EV bude začínat celá řada dalších elektromobilů. Do roku 2026 jich má být 11. Zároveň nastoluje i nový designový jazyk, který Korejci nazývají „spojenými protiklady”.
Kia má nové logo
V řeči pozorovatele lze spatřit odlišné pojetí ve smyslu zvláštně tvarované karoserie, nového loga, rozměrných předních svítilen, masky posunuté zcela dolů nebo výrazných zadních LED svítilen.
Kia je zatím na podrobnější informace velmi skoupá. Automobilka zatím nesdělila ani rozměry novinky. Lze předpokládat, že bude blízkým příbuzným nedávno představeného Hyundai Ioniq na stejné platformě. Je tudíž rovněž jakýmsi přerostlým hatchbackem. Vždyť právě Ioniq 5 je sice s délkou karoserie 4635 mm mezi modely Tucson a Santa Fe, ovšem rozvor náprav 3000 mm přesahuje i obří americké SUV Palisade.
Hyundai představuje Ioniq 5, hranatý hatchback s rychlým dobíjením
Korejci dávají nahlédnout i do interiéru. Pozornost na sebe ubírá zakřivená obrazovka, která spojuje digitální přístrojový štít s informačně-zábavním systémem uprostřed. Kia se rovněž pustila do minimalizace tlačítek, přitom právě u této značky se dosud spoustu funkcí ovládalo ještě „postaru”, fyzickými tlačítky.
Počkat si musíme rovněž na parametry pohonu. Pokud však připustíme, že EV6 bude s Ioniqem 5 sdílet i baterie či elektromotory, nabídnout může novinka 58kWh nebo 72,6kWh baterii a výkon 160 až 255 kW.