Článek
Zatímco v Česku byly největší výrobny automobilů kvůli koronaviru pár týdnů uzavřené, v továrně Hondy v Marysvillu v Ohiu je nedostatek zaměstnanců ve výrobě nahrazován lidmi z kanceláří. Webu Motor1 a webu rádia WOSU, které o situaci zpravují, to potvrdil tamní mluvčí automobilky.
„Kvůli silné poptávce po našich produktech a potřebě pečlivě řídit výrobu v pandemii covidu-19 máme dočasné problémy s personálem - vyžadují podporu těch zaměstnanců, kteří běžně ve výrobě nepracují,” stojí v prohlášení automobilky. Podle dostupných informací se to týká přinejmenším nákupčích, vývojářů a účetních.
Den v kůži montéra v Nošovicích aneb Jak jsem vyrobil Hyundai
Jeden nejmenovaný zaměstnanec uvedl, že původně fabrika žádala dobrovolníky o pomoc ve výrobě, ale patrně se jich moc nehlásilo, a tak dočasnou změnu pracovního zařazení učinila povinnou, píše web WOSU. Podle rádia kancelářští zaměstnanci neprocházejí tréninkem, než jdou k pásu.
Jak náročná je jejich výrobní pozice, se nedozvídáme. „Musíte vědět, co děláte, musíte mít trénink,” cituje rádio Briana Rothenberga z Odborů pracovníků v automobilovém průmyslu (UAW, United Auto Workers). Je to podle něj repetitivní práce, ke které jsou potřeba určité konkrétní dovednosti.
Jak se vyrábí plug-in hybridní Škoda Superb? Zásadních odlišností je několik
V továrně, která je součástí organizace UAW, by se to podle něj nestalo. Taková továrna by se snažila přijmout další zaměstnance zvenčí.
„Ztrácí každý týden tak moc lidí kvůli pozitivnímu testu na koronavirus, anebo kvůli tomu, že někdo byl v kontaktu s pozitivním člověkem, že nedokážou doplňovat pozice dost rychle a musí brát lidi odevšad, aby se výrobní linka nemusela zastavit,” cituje dále rádio onoho nejmenovaného zaměstnance.