Hlavní obsah

Jeep představil prodloužený Wagoneer a Grand Wagoneer L, atakují šest metrů délky

Vrcholný luxus a neskutečná hromada prostoru pro posádku i náklad - to jsou nejdůležitější charakteristiky prodloužených wagoneerů. Odvezou až osm lidí či až 3,7 m3 nákladu a pod kapotou mají nový řadový šestiválec.

Foto: Jeep

Jeep Grand Wagoneer L

Článek

Co je to za svět, v němž auto s délkou přes 5,4 metru je menší variantou? Svět amerických full-size SUV. Když do něj chcete vstoupit a konkurovat zavedeným jménům jako Cadillac Escalade, musíte nabídnout i tu větší variantu.

Jeepy Wagoneer a Grand Wagoneer odhaleny, míří do nejvyšších pater

AutoMoto

Jeep tedy ke svému wagoneeru a grand wagoneeru, v produkčních verzích představených před rokem, přidává jejich prodloužené verze s označením L.

Jsou delší o 178 mm na rozvoru, který tak měří 3302 mm, a o 305 mm na celkové délce, což znamená 5741 mm. Jeden z hlavních konkurentů Cadillac Escalade ESV je o 8 mm delší, druhý Lincoln Navigator L je naopak o 105 mm kratší.

Foto: Jeep

Jeep Wagoneer L v provedení Carbide, které přidává černá kola a doplňky

Novinka se bude líbit zejména zájemcům o velký kufr, protože kromě prostornosti pro posádku je právě to důvodem k vzniku prodloužených verzí. Za třetí řadou sedadel je prostor pro zavazadla mezi konkurencí dokonce největší.

Objem zavazadlového prostoru po stropza třetí řadou sedadelza druhou řadou sedadelza první řadou sedadel
Jeep Wagoneer L1192 l2416 l3707 l
Jeep Grand Wagoneer L1252 l2515 l3197 l

Pro obě verze je samozřejmý ohromný luxus na palubě, stejný jako u kratších variant; pod slovem „grand“ tady nečekejte změnu velikosti, je to luxusnější provedení. Třeba v tom, že jsou u něj standardem dvě kapitánská křesla v druhé řadě sedadel; proto také má objem zavazadelníku za první řadou sedadel menší.

Foto: Jeep

Kufr grand wagoneeru L má po sklopení třetí řady sedadel přes 2,5 m3.

Třetí řada je vždy trojmístnou lavicí, takže grand wagoneer je celkem sedmimístný, wagoneer ve standardu osmimístný s trojmístnou lavicí i ve druhé řadě a kapitánská křesla jsou příplatkem. Standardem však je čalounění kůží Nappa, hromada displejů, lze připlatit za špičkové audio McIntosh - prostě, luxusní SUV se vším, co k tomu patří.

Verze L kromě sebe samé představila ještě jednu věc, a to zástavbu nedávno představeného řadového šestiválce Hurricane, který má v produktech americké části Stellantisu postupně nahradit osmiválec Hemi, který je standardem u kratších verzí obou wagoneerů.

Foto: Jeep

Nový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly má být o něco úspornější než V8.

Hurricane ve wagoneeru L nabízí 426 koní a 635 N, v grandu L je naladěný na 517 koní a 678 Nm. V obou případech spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pro značku Jeep samozřejmým pohonem všech kol, který může být vybaven i redukčním převodem. Jeep očekává, že bude o trochu úspornější než osmiválce.

Zatím nejsou známy ceny, ale co už víme téměř jistě, je, že se ani jeden tento vůz nebude oficiálně dovážet do Česka, stejně jako kratší wagoneery. Individuálnímu dovozu se ale meze nekladou.

Související články

Výběr článků

Načítám