Článek
Oficiální premiéra a s ní i potvrzené technické specifikace první moderní generace Land Roveru Defender jsou na programu v řádu týdnů. Ovšem první informace už po jízdách s předprodukčními prototypy prosakují.
Osud legendárních off-roadů je v dnešní době ožehavé téma. Splnit všechny předpisy a navíc fakt, že jsou drsné off-roady populární u lidí, kteří jsou za image ochotni zaplatit víc peněz než tací, kteří prostě potřebují schopný off-road, staví automobilky do nelehké pozice.
Podobné si zažil Mercedes, který pracovní verzi géčka prostě v nové generaci nenabízí. A i když má stále poctivou techniku a fantastický podvozek, se kterým přejedete snad všechno a v jakékoli rychlosti, uvnitř se bez přehánění cítíte jako v limuzíně třídy S.
Podobné radikální omlazení má čekat i defender. Na rozdíl od původní verze už zřejmě nebudete muset mít půlku těla ven z vozu, abyste se na místo řidiče vešli, a interiér nabídne podstatně rafinovanější provedení.
Co se techniky týče, defender pravděpodobně opustí rámovou konstrukci ve prospěch hliníkové karoserie. A to ve dvou délkách karoserie označených 90 a 130. Platforma bude příbuzná aktuálnímu Range Roveru, na výběr bude ze dvou druhů odpružení, vinutá pera poprvé v nabídce doplní i aktivní vzduchové měchy.
Volba vzduchového odpružení sice umožní větší variabilitu při jízdě na silnici i těžkým terénem, ale k expedici si nejspíš vyberete klasický podvozek, je na něj z principu větší spoleh. O lecčem svědčí také fakt, že defender půjde obout do poněkud módně velkých disků kol o průměru 22 palců. Standardem pak budou osmnáctky.
Defender tedy rozhodně nabídne mnohem více pohodlí, ovšem pro Brity se zdá být důležitá stále i pověstná robustnost a kvality mimo zpevněné komunikace. A to nejen příležitostné – defender by měl zvládnou nekonečně dlouhé hrubé zacházení.
Měl by být odolnější než posádka v něm. Snad lze tedy věřit 1,2 milionu kilometrů, které testovací jezdci najezdili napříč zeměkoulí. Jeden prototyp prý jezdil 24 hodin denně po dobu osmi týdnů.