Článek
Focus RS ve své třetí evoluci má vůbec poprvé pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive s vektorováním točivého momentu. To Golf R spoléhá na mezinápravovou spojku Haldex páté generace.
O pohon Focusu RS se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován - twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič a celkový výkon činí 257 kW (350 koní). A to už je pořádná dávka.

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS
Golf R útočí s o trochu skromnějším výkonem - 228 kW, nebo-li hezky postaru 310 koní. Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Golf R nastoupil s automatickým DSG.
Ve sprintu vítězí Golf
Jako první disciplínu jsme si zvolili sprint na jeden kilometr. A tady se projevila rychlost reakcí dvouspojkové převodovky. Tam, kde „erko” letělo 245 km/h, jel Focus RS 232 km/h. Není to o mnoho, ale v této disciplíně vyhrál soupeř z Volkswagenu.
Druhou disciplínou byla do značné míry subjektivně hodnocená zábava za volantem, a tady dominoval Ford. Focus RS má jednak přímější řízení, a hlavně je s ním o mnoho větší zábava než s Golfem.

Zrychlení VW Golf R vs. Ford Focus RSVideo: Novinky
Ten sice i díky své neutralitě dovede v zatáčkách jezdit neuvěřitelně rychle, jeho celkový projev je ale sterilní. To Focus RS dovede do hry zapojit i záď a celkově řidiče více pobaví. Také u něj máte pocit, že si výslednou rychlost musíte více „zasloužit”.

Volkswagen Golf R

Ford Focus RS
Obě auto jsou si navenek podobná, ale pokud bychom vybírali auto na každodenní ježdění, zvítězil by Golf R. Je tišší, má měkčeji naladěný podvozek, a přitom je to neuvěřitelně rychlé auto s o trochu nižší spotřebou než Focus.
Zájemcům spíše o víkendové ježdění bychom pak doporučili Focus RS, který výtečně vtahuje „do děje”, má zábavný podvozek a výbušný motor. Nelze říct, že jedno auto je lepší než druhé, v tomto případě více než kdy jindy záleží na preferencích.

Volkswagen Golf R a Ford Focus RS
Volkswagen Golf R a Ford Focus RS | ||
---|---|---|
Motor: | 1984 ccm, zážehový čtyřválec, turbo | 2261 ccm, zážehový čtyřválec, turbo |
Max. výkon: | 228 kW (310 k) při 5500 ot./min | 257 kW (350 k) při 6000 ot./min |
Max. točivý moment: | 400 N.m při 2000-5400 | 440 N.m při 2000-4500 |
0–100 km/h: | 4,6 s | 4,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h | 268 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,1 l/100 km | 7,7 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1 505 kg | 1 485 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 | 4x4 |
Převodovka: | DSG | přímo řazená |
Cena s testovanou motorizací: | 999 900 Kč | 967 900 Kč |