Hlavní obsah

Jde to i bez turba. Ferrari s laděním atmosférického dvanáctiválce nekončí

Novinky, Daniel Havlina

Italská automobilka Ferrari nedávno představila svůj vůbec nejsilnější model s motorem V12 pod kapotou, kterým je vůz 812 Competizione. Podle některých zpráv od zdrojů z blízkosti vedení společnosti ale už Italové pracují na ještě silnějším motoru, který 830 koní hravě překoná.

Foto: Ferrari

Ferrari 812 Limited Edition

Článek

Ferrari podle všeho nemá dost. Komu se zdálo, že 830 koňských sil a 692 Nm točivého momentu u modelu 812 Competizione je maximum, co lze ze sériového motoru bez přeplňování vymáčknout, ten se nejspíš mýlil. Inženýři italské automobilky už totiž údajně pracují na ještě silnějším motoru V12.

Ferrari stále hledá cesty, jak udržet dvanáctiválec při životě

AutoMoto

Informace pochází od samotného šéfa technické sekce Ferrari Michaela Leiterse, který se o připravovaném agregátu rozpovídal s britským serverem Autocar. Výkonově by měl vůz těžit i z vylepšené hybridní techniky.

Co není jasné, je fakt, do kterého modelu Ferrari vylepšený motor umístí. Na prvním místě se mluví o potencionálním nástupci modelu LaFerrari, který se očekává v následujících letech. Možnost, že se motor objeví v některém ze závodních speciálů, vyloučil v jiném rozhovoru pro Autocar marketingový ředitel Enrico Galiera. Dá se tak předpokládat, že bude určen pro silniční modely.

Ferrari ždíme z atmosférického dvanáctiválce nové maximum

AutoMoto

Mezi experty se hovoří i o možnosti motor umístit do některé ze speciálních limitovaných edic, které Ferrari zveřejňuje poměrně pravidelně.

Související témata:

Související články

Ferrari se vrátí do vrcholné třídy Le Mans

Italská automobilka Ferrari oficiálně potvrdila účast v sérii vytrvalostních závodů WEC, a tedy i návrat do královské třídy v závodě 24h Le Mans. V roce 2023...

Výběr článků

Načítám