Článek
Ferrari podle všeho nemá dost. Komu se zdálo, že 830 koňských sil a 692 Nm točivého momentu u modelu 812 Competizione je maximum, co lze ze sériového motoru bez přeplňování vymáčknout, ten se nejspíš mýlil. Inženýři italské automobilky už totiž údajně pracují na ještě silnějším motoru V12.
Ferrari stále hledá cesty, jak udržet dvanáctiválec při životě
Informace pochází od samotného šéfa technické sekce Ferrari Michaela Leiterse, který se o připravovaném agregátu rozpovídal s britským serverem Autocar. Výkonově by měl vůz těžit i z vylepšené hybridní techniky.
Co není jasné, je fakt, do kterého modelu Ferrari vylepšený motor umístí. Na prvním místě se mluví o potencionálním nástupci modelu LaFerrari, který se očekává v následujících letech. Možnost, že se motor objeví v některém ze závodních speciálů, vyloučil v jiném rozhovoru pro Autocar marketingový ředitel Enrico Galiera. Dá se tak předpokládat, že bude určen pro silniční modely.
Ferrari ždíme z atmosférického dvanáctiválce nové maximum
Mezi experty se hovoří i o možnosti motor umístit do některé ze speciálních limitovaných edic, které Ferrari zveřejňuje poměrně pravidelně.