Hlavní obsah

Japonské Subaru WRX dostalo i verzi STI, ale pouze s bezestupňovou převodovkou

Nedávno v USA představené Subaru WRX se dostalo i na domácí trh značky. Přibylo mu označení S4 a výbavová varianta STI Sport R - nic víc to bohužel není. A také v Japonsku nedostanete manuální převodovku. U rovněž představeného Levorgu STI Sport R to je stejný příběh.

Foto: Subaru

Subaru WRX S4 STI Sport R.

Článek

Pro fanoušky japonského Subaru magická písmena STI už v evropských autosalonech značky nepotkáte. Přesto právě s nimi Subaru odhalilo dvě nová auta – WRX a Levorg pro japonský trh.

Kdo by se však těšil na skutečné WRX STI, byl by trochu zklamán – oranžový sedan na fotkách se jmenuje WRX S4, je v podstatě totožný s nedávno představeným americkým WRX a ono STI tu je jen výbavová varianta.

Foto: Subaru

Subaru WRX S4 STI Sport R.

WRX S4 má pod kapotou 2,4l přeplňovaný plochý čtyřválec, který nabízí 275 koní a 349 Nm. Posílá je na všechna čtyři kola pomocí systému s vektorováním točivého momentu, ovšem v Japonsku nebude k mání šestistupňový manuál – jedinou v nabídce je bezestupňová převodovka.

Foto: Subaru

Verze STI Sport R má např. lepší sedačky.

Výbavy STI Sport R a STI Sport R EX, které přidávají ona tři magická písmena, se od nižších GT-H a GT-H EX liší ve sportovních sedačkách, větším, na výšku orientovaném displeji infotainmentu, plně digitálním přístrojovém štítu apod. Že by tu byly nějaké úpravy podvozku, není známo.

Foto: Subaru

Všimněte si, jak je umístěný zadní stěrač.

Kromě přesunutí volantu doprava stojí za zmínku ještě jedna věc, která je typická pro Japonsko – zadní stěrač. WRX je samozřejmě sedan a japonské sedany mají přinejmenším na domácím trhu zadní stěrače běžně, tenhle se sem ale musí vejít ještě spolu se třetím brzdovým světlem, takže není ukotven uprostřed zadního skla, nýbrž trochu vedle.

Asi to bylo snazší než stěhovat třetí brzdové světlo ke stropu vozu, ovšem výsledek je v každém případě trochu bizarní.

Foto: Subaru

Subaru Levorg STI Sport R.

Druhá zmíněná novinka má označení STI rovněž jen jako výbavovou verzi s celým názvem STI Sport R. Pohonné ústrojí je tu stejné, prvky výbavy zhruba taky.

Stojí ovšem za zmínku, že pokud japonský zákazník chce 2,4l turbomotor v levorgu, musí zvolit STI Sport R – nižší stupně mají 177k přeplňovanou osmnáctistovku.

Základní sedan WRX S4 stojí v Japonsku od 3,64 milionu jenů (729 tisíc korun), vrcholná verze WRX S4 STI Sport R EX od 4,34 milionu jenů (869 tisíc korun). Levorg STI Sport R tam pořídíte od 3,99 milionu jenů (799 tisíc korun).

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám