Hlavní obsah

Jak vypadá nová Škoda Fabia v základní výbavě

Škoda Fabia čtvrté generace se ukázala tradičně nejprve v „plné polní“, konfigurátor ale ukazuje i výchozí variantu Ambition za 330 tisíc.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

Článek

Nová fabia i díky modulární platformě MQB A0 přijela s moderními prvky výbavy a variantu Style lze vybavit jako auto o třídu výše. Na druhé straně ovšem značkový konfigurátor prezentuje i zcela základní verzi pro český trh.

Dodatek o českém trhu je namístě, protože úplný základ, tedy verzi Active, u nás nekoupíte, po vzoru větších modelů je vyhrazen jiným trhům. Základem je tedy varianta Ambition.

Škoda představila novou fabii

AutoMoto

Cena „již od“ tak sice stoupá, na druhou stranu stejně tak i výchozí nabídka od 329 900 korun nabídne více výbavy. Ať už ze strategického hlediska, nebo například v případě udržování v jízdním pruhu kvůli normám a výsledkům bezpečnostních testů.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

V základu tak najdeme třeba LED hlavní světlomety, přední mlhovky, bluetooth, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, tónovaná skla či 6,5palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem a 4 reproduktory.

Jak by mohla vypadat nová Škoda Fabia RS? Ilustrátor jí dal podobu

AutoMoto

Zvenčí se nekoná do očí bijící plastová výbava, kliky dveří nebo zrcátka jsou v českém základu v barvě laku, přičemž jediným zbarvením bez příplatku je pastelová modrá Energy. Patnáctipalcové disky s okrasnými kryty pak na vzhledu příliš nepřidají, když se novinka na oficiálních snímcích ukazuje na osmnáctipalcových.

Světlomety i v základu disponují LED technologií. Ovšem na rozdíl od vrcholného provedení využívají i halogenovou žárovku pro dálkový režim.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

Uvnitř je v porovnání s prvně prezentovaným vnitřkem samozřejmě o poznání smutněji. Chybí barevné dekory či textilní potah přístrojové desky. Volant, řadicí páka nebo ruční brzda mají plastové krytí. Samozřejmostí jsou klasické analogové přístroje, malý displej s tlačítky či manuální ovládání ventilace. Například nápis na kapličce přístrojů však zůstává.

Čtvrté vydání fabie je již v předprodeji, výroba v Mladé Boleslavi začne v červnu. Sportovně tvářící se verze Monte Carlo dorazí v průběhu roku 2022. Současné kombi ještě na trhu vydrží ve stávající generaci pod názvem Tour. Kombi nové generace, které bude ve své třídě ojedinělé, dorazí se zpožděním, pravděpodobně v roce 2023.

Výběr článků

Načítám