Hlavní obsah

Jak vypadá nová Škoda Fabia v základní výbavě

Škoda Fabia čtvrté generace se ukázala tradičně nejprve v „plné polní“, konfigurátor ale ukazuje i výchozí variantu Ambition za 330 tisíc.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

Článek

Nová fabia i díky modulární platformě MQB A0 přijela s moderními prvky výbavy a variantu Style lze vybavit jako auto o třídu výše. Na druhé straně ovšem značkový konfigurátor prezentuje i zcela základní verzi pro český trh.

Dodatek o českém trhu je namístě, protože úplný základ, tedy verzi Active, u nás nekoupíte, po vzoru větších modelů je vyhrazen jiným trhům. Základem je tedy varianta Ambition.

Cena „již od“ tak sice stoupá, na druhou stranu stejně tak i výchozí nabídka od 329 900 korun nabídne více výbavy. Ať už ze strategického hlediska, nebo například v případě udržování v jízdním pruhu kvůli normám a výsledkům bezpečnostních testů.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

V základu tak najdeme třeba LED hlavní světlomety, přední mlhovky, bluetooth, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, tónovaná skla či 6,5palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem a 4 reproduktory.

Zvenčí se nekoná do očí bijící plastová výbava, kliky dveří nebo zrcátka jsou v českém základu v barvě laku, přičemž jediným zbarvením bez příplatku je pastelová modrá Energy. Patnáctipalcové disky s okrasnými kryty pak na vzhledu příliš nepřidají, když se novinka na oficiálních snímcích ukazuje na osmnáctipalcových.

Světlomety i v základu disponují LED technologií. Ovšem na rozdíl od vrcholného provedení využívají i halogenovou žárovku pro dálkový režim.

Foto: repro Škoda Auto konfigurátor

Škoda Fabia Ambition

Uvnitř je v porovnání s prvně prezentovaným vnitřkem samozřejmě o poznání smutněji. Chybí barevné dekory či textilní potah přístrojové desky. Volant, řadicí páka nebo ruční brzda mají plastové krytí. Samozřejmostí jsou klasické analogové přístroje, malý displej s tlačítky či manuální ovládání ventilace. Například nápis na kapličce přístrojů však zůstává.

Čtvrté vydání fabie je již v předprodeji, výroba v Mladé Boleslavi začne v červnu. Sportovně tvářící se verze Monte Carlo dorazí v průběhu roku 2022. Současné kombi ještě na trhu vydrží ve stávající generaci pod názvem Tour. Kombi nové generace, které bude ve své třídě ojedinělé, dorazí se zpožděním, pravděpodobně v roce 2023.

Výběr článků

Načítám