Článek
Když britská královna Alžběta II. oslavila platinové jubileum ve funkci - byla korunována v roce 1952 - jako první britský panovník v historii, automobilka Jaguar se blýskla kromě několika dalších aut také speciálně zrenovovaným e-typem první verze, nazvané Series I. Nebyl ale určen pro královnu, nýbrž pro zákazníka, který si přál E-Type Roadster z roku svého narození.
Tím rokem byl 1965 a divize Jaguar Classic, která se v rámci automobilky stará o renovace, dokázala najít kousek, který byl dokončen pouhé dva dny po narození zákazníka. Byl to ovšem vrak a potřeboval kompletní renovaci.

Stav před renovací
Práce na voze trvaly 12 měsíců a renovace nebyla úplně přesně návratem do původního stavu, nýbrž byla tzv. restomodem - renovací s úpravami. Jednou ze změn je barva - tmavá metalická modrá, inspirovaná modrou barvou v britské vlajce.
Namísto původního 4,2l řadového šestiválce tu je větší motor o objemu 4,7 litru spojený s moderní pětistupňovou převodovkou, vyvinutou speciálně u divize Jaguar Classic. Vylepšený je také podvozek, aby lépe zvládal vyšší - ovšem bohužel přesně nespecifikovaný - výkon, dále jsou tu širší pneumatiky a lepší brzdy.

Práce byly skutečně důkladné.
Třebaže to tak na první pohled nevypadá, rádio není jen rádiem, ale moderním infotainmentem s možností připojení telefonu a s navigací. A vnější osvětlení vozu je LEDkové, což zvyšuje bezpečnost jízdy za snížené viditelnosti.
Tento kousek je unikátní stavbou, ovšem zmíněná převodovka a infotainment jsou k mání i ostatním zákazníkům, kteří chtějí pracovat na svých e-typech. Ani jedno nevyžaduje žádné nevratné úpravy karoserie, takže vůz neztrácí svou historickou hodnotu.

Interiér vypadá na první pohled dobově.
Co se svět pochopitelně nedozvídá, je cena této přestavby, ale rozhodně počítejme s řádem nejméně jednotek milionů korun.