Článek
O pohon prvního elektrického jaguaru se starají dva synchronní elektromotory s permanentními magnety. Nabídnou rovných 400 koní (294 kW) a točivý moment blízký 700 Nm. Zrychlení z místa je skutečně razantní, a pokud máte slabší žaludek, možná se vám neudělá nejlépe. Jak známo, elektromobily mají maximum točivého momentu dostupné již od nulových otáček a 696 newtonmetrů je opravdu síla.
Nemělo by vás překvapit, že na 100 km/h jste za 4,5 sekundy. A to řídíte velké SUV velikosti zhruba Škody Kodiaq a hmotnosti 2,2 tuny. Podobných hodnot dosahují sportovní auta typu BMW M3 (která ale má vyšší maximální rychlost).
Na uzavřené letištní ploše jsme se dostali na „tachometrových” 208 km/h, což odpovídá reálným 200 km/h deklarovaným automobilkou. Zabralo to mimochodem pouhých 25 sekund. Spotřeba ovšem stoupla z 21 kWh na pětinásobek. Velice rychlá jízda zkrátka akumulátory vybije podstatně rychleji; standardně byste měli ujet cca 460 kilometrů, v praxi zhruba o 100 km méně.
Jaguar I-Pace přijde v Česku na 2 039 092 korun. Podrobný test připravujeme.