Hlavní obsah

Iveco Massif - žádný fintil, ale chlapácký teréňák

Novinky, maž

Italské Iveco je známo především výrobou užitkových a nákladních automobilů. S novým třítunovým vozem Massif chce Iveco vstoupit do segmentu lehkých off-roadů.

Článek

Massif je výsledkem spolupráce společnosti Iveco a španělského výrobce vozů, společnosti Santana Motor. Firmy dohromady vytvořily třítunový (k jeho řízení tedy stačí řidičák na osobní automobil) off-road s pohonem 4x4, který je podle slov výrobců určen i do těžkého terénu.

Připomeňme, že Iveco dodává vojenské speciály pro armády zemí jako jsou Velká Británie, Německo, Norsko, ale i Egypt.

Massif je postaven na robustním rámovém podvozku, nabízí trvalý pohon 4x4 (pro úsporu paliva lze přepnout na pohon pouze zadní nápravy) a nechybí ani redukční převodovka. Podle slov výrobce si vůz poradí s nájezdovým úhlem 50 stupňů. Zadní nájezdový úhel je 30 stupňů a přechodový sklon je 24 stupňů. Se standardní nápravou se může brodit až v půl metrové hloubce.

:. Iveco Massif - na designu karoserie se podílel Gigugiaro.

Massif je k dispozici v několika variantách: dva třílitrové motory a čtyři verze, které lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pětidveřové kombi, pick-up či kabina s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Masiff je také k dispozici v kategorii N1 a M1 s počtem cestujících dva až sedm cestujících.

Pod kapotou Massifu se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 145 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm. V nabídce je i motor o výkonu 177 koní s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Disponuje solidním točivým momentem 400 Nm.

Zajímavostí je, že design navrhoval věhlasný Giugiaro. Posouzení jeho práce necháme na vás. V Česku by se Iveco Massif mělo začít prodávat v nejbližších měsících, cenu zatím importér nesdělil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám