Článek
Jaguar E-Type Collection 60 se inspiruje v příběhu kolem premiéry tohoto modelu na březnovém autosalonu v Ženevě. Tehdy, 15. března roku 1961, byla reakce tak pozitivní, že Britové potřebovali dostat do Švýcarska další vozy pro testovací jízdy.
Mechanik Norman Dewis tehdy usedl za volant roadsteru a i přes nepříliš komfortní silniční síť zaznamenal mezi Coventry a Ženevou průměrnou rychlost 109 km/h – pokud nebereme v potaz překročení kanálu do Francie, ale naopak započítáme i zdržení při jízdě centrem Londýna. Už kupé s PR manažerem Bobem Berrym za volantem to přitom noc předtím v podobně zběsilém tempu na samotnou premiéru stihlo jen tak tak.
Právě na tyto dva vozy vzpomíná nová kolekce zrestaurovaných veteránů. Šedé kupé se jmenuje 9600HP a zelený roadster 77RW – podle původních registračních značek daných vozů.
Jaguar postaví sedmdesátiletý C-type v osmi nových kusech
Protože šedý originál byl řízen takzvaně „Flat Out”, tedy ve volném překladu „naplno”, přesně takový název dostal použitý lak. Pokyn šoférovi roadsteru zněl „odhoď vše a vyraz”, proto automobilka pojmenovala zelený odstín „Drop Everything”. Automobilka uvádí, že tyto barvy jsou inspirovány původními odstíny z roku 1961 a nebudou použity u žádného jiného Jaguaru.
Zaujmou ručně vyřezávané mapy zmiňovaných tras na středové konzole. Pro kupé je mapa trasy doprovázena slavnými slovy zakladatele Jaguaru sira Williama Lyonse Berrymu po jeho příjezdu do Ženevy: „Myslel jsem, že se sem nikdy nedostaneš.“ V roadsteru je tato fráze vyměněna za zmiňované „Odhoď vše a vyraz,“ což Lyons řekl Dewisovi po telefonu, když si uvědomil, že v Ženevě potřebuje další auto.
Vozy byly zrestaurovány do podoby těchto legend, převážně podle továrních specifikací, ale s několika ústupky modernosti, v autě je například i infotainment s bluetooth.
Zůstává 3,8litrový šestiválec, ale má vylepšený chladicí systém, elektronické zapalování a posílá svých 265 koní na zadní nápravu prostřednictvím nové, na míru vyrobené pětistupňové manuální převodovky se synchronizací. Jaguar Classic také namontoval výfukový systém z nerezové oceli namísto původního z měkké oceli. Dává mu „hlubší tón“ a je trvanlivější.
Jaguar bude vyrábět pouze elektromobily, a to zanedlouho
Jaguar je nyní v kontaktu se svými zákazníky, aby udal pouhých šest párů. Cenu britská automobilka nezveřejnila. Nicméně pro majitele čeká i zážitek. V létě příštího roku chtějí společně cesty Dewise a Berryho napodobit.