Článek
Japonský premiér Jošihide Suga se zavázal, že jeho země, která stále do velké míry spoléhá na uhelné elektrárny, do roku 2030 sníží emise skleníkových plynů o 46 procent v porovnání se stavem v roce 2013. Naplnění tohoto plánu ale bude podle Mibeho nesmírně těžké. V Japonsku totiž automobilka prodá pouhé jedno procento svých elektromobilů.
Opuštění spalovacích motorů bude nesmírně náročné, trvá na svém Toyota
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_P/vYrEDh.jpeg?fl=cro,0,1,1275,717%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
„Bude záležet na tom, jak brzy dokážeme vybudovat strukturu, která nám bude generovat zisk,” řekl podle médií šéf Hondy.
Japonský výrobce si nově stanovil cíl, že elektrická auta budou v Severní Americe a v Číně do roku 2030 činit 30 procent odbytu. Do roku 2035 by to mělo být až 80 procent. V případě Japonska to má v daných letech činit 20 a 80 procent. Plán se tam liší, protože v Japonsku je velká poptávka po hybridních autech, řekl Mibe.
Elektromobily mají do roku 2030 tvořit přes 70 procent prodejů Volkswagenu v Evropě
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_P/IDUBh8.jpeg?fl=cro,0,78,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Automobilky se po celém světě posouvají k elektrickým autům a stanovují si termín k přechodu na elektrické portfolio. V poslední době ohlásily přechod k ryze elektrickým modelům Jaguar Land Rover, a to do roku 2025, kdy Mini uvede poslední nový model se spalovacím motorem. Volvo má v plánu přejít zcela na elektromobily o pět let později, do roku 2030 mají tvořit elektromobily přes 70 procent prodejů Volkswagenu v Evropě.