Článek
SUV poháněné vodíkem, který v palivových článcích mění na elektrickou energii, se v Česku začalo prodávat od 1 899 990 Kč včetně DPH. Jedná se již o druhou generaci Hyundai Nexo, které se na český trh dostává až nyní, kdy jej lze natankovat.
První veřejnou vodíkovou plnicí stanici v České republice otevřela společnost Vítkovice, a. s., 28. června v Ostravě, v areálu Dolní oblasti Vítkovice. Další mají následovat v Praze a Litvínově.
Česko má první veřejnou stanici k čerpání vodíku. Stojí v Ostravě
České zastoupení, která bude vůz nabízet výhradně skrze své fleetové oddělení, spoléhá i na dotační výzvu Národního programu Životní prostředí, díky níž obce, kraje, úřady, školy, veřejnoprávní instituce nebo neziskové organizace mohou aktuálně pořídit vozidla poháněná vodíkovým palivovým článkem výhodněji díky příspěvku až 500 tisíc Kč na jedno vozidlo.
Konkurentem nexa bude druhá generace Toyoty Mirai, která je rovněž v oficiální distribuci.
Nexo pojme až 6,3 kg vodíku, díky čemuž ujede 666 km dle standardu WLTP. Elektromotor o výkonu 120 kW pohání přední kola.
Auto budoucnosti? Test vodíkového elektromobilu Hyundai Nexo
Vstupní výbavový stupeň Style je dodáván se 17palcovými koly z lehké slitiny, vyhřívanými předními sedadly, digitálním přístrojovým panelem o uhlopříčce 10,25 palce, automatickou dvouzónovou klimatizací, zadní parkovací kamerou, elektricky ovládanými pátými dveřmi, širokou paletou asistenčních systémů nebo integrovanou navigací s dotykovým displejem o uhlopříčce 12,3 palce.
Vyšší stupeň Premium za bez deseti korun dva miliony nad rámec toho přidává navíc 19“ kola z lehké slitiny, panoramatické střešní okno včetně střešních ližin, kamerové sledování mrtvého úhlu BVM, odvětrávání předních a vyhřívání zadních sedadel, 360° kamerový systém nebo audiosystém Krell.