Článek
Podobně jako například přímý konkurent Ford Kuga se i nový Hyundai Tucson spoléhá na tři hybridní pohony. Po mild hybridu se startér generátorem a klasickém full-hybridu schopném krátkodobé jízdy na elektřinu Korejci představují také plug-in hybrid. Díky dobíjení ze sítě je nejpokročilejším elektrifikovaným pohonem v nabídce tucsonu.
Nošovický Hyundai začal vyrábět nové SUV Tucson
O vrcholné formě elektrifikace se Hyundai zmiňoval již od premiéry, dosud ale chyběly přesnější informace.
Základem systému je zážehový motor 1,6 T-GDi. Druhým zdrojem hnací síly je elektromotor s nejvyšším výkonem 66,9 kW (91 k) a maximálním točivým momentem 304 Nm. Jeho napájení zajišťuje sada akumulátorů Li-Pol o kapacitě 13,8 kW.
Systémový výkon činí 195 kilowattů, 265 koňských sil. Maximální točivý moment soustavy dosahuje 350 Nm. To vše v páru se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.
Život s plug-in hybridním Peugeotem 3008: Po městě v roli rodinného elektromobilu
Součástí vozu je palubní nabíječka o výkonu 7,2 kW, což je pro plug-in hybridy vcelku běžná hodnota. Hyundai neuvádí, za jak dlouho se baterie nabije. Nezbývá než odhadnout, že z veřejné dobíjecí stanice či domácího wallboxu se z nuly na sto procent vozy tohoto typu dostanou za přibližně 2 hodiny. Poté je k dispozici čistě elektrický režim, který má podle automobilky vystačit na 50 km jízdy na elektřinu.
Plug-in hybridní tucson se do prodeje dostane na jaře příštího roku, cenu zatím neznáme.