Článek
Podle řady názorů jsou budoucností osobní přepravy auta s velkou baterií v útrobách. Té ale dlouho trvá doplňování energie, takže např. pro nákladní přepravu na dlouhé vzdálenosti není vhodná. Lépe se jeví vodík – auta s palivovými články, označovaná FCEV, Fuel-Cell Electric Vehicle, jezdí taky bez lokálních emisí a doplňování vodíku je otázka minut.
A když už vymýšlíte náklaďák budoucnosti jezdící na vodík, můžete mu taky dát design, za který by se nemusel stydět nejeden sci-fi film z budoucnosti. A to i přes fakt, že inspirací designérům byly aerodynamické parní lokomotivy Mercury designéra Henryho Dreyfusse, které jezdily v USA v letech 1936–1959 a byly navržené ve stylu art deco.
Check out this cool shot of the New York Central Mercury Train departing Cleveland's Terminal Tower
Posted by Train Simulator on Monday, 18 April 2016
Tenhle prvek je ale na Neptune jasně patrný z žebrování v dolní části tahače. Tento motiv tu ale není jen z estetických důvodů, vůz potřebuje výkonný chladicí systém a nápad na žebrování kolem dokola se zrodil právě zde. Navíc se z žeber před předním kolem vysouvají schůdky pro nástup do kabiny.
Hyundai zatím neoznámil technické specifikace tahače, jako jsou kapacita nádrží, dojezd na jedno jejich naplnění a nejvyšší hmotnost návěsu.
Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet
Vidíme ale do interiéru, kde stojí za zmínku černý „rám” kolem čelního skla. Ten ve své dolní a horní části obsahuje displeje a dotykové ovládací prvky a po stranách ukazuje výstup kamer, sloužících jako zpětná zrcátka. Všimněte si také, že jak řidič, tak spolujezdec před sebou mají head-up displej.
Automobilka kromě tahače představila rovnou i návěs, který Neptune odpovídá designem. Jmenuje se Nitro ThermoTech a jeho zaměření je chladírenské, ovšem nepoužívá standardní „frigo”, chladicí jednotku. Svůj vnitřek chladí kapalným dusíkem, což je rychlejší a téměř bezhlučné. Skříň návěsu je také oproti současným možnostem lehčí a lépe izoluje.