Hlavní obsah

Hyundai odhalil tahač budoucnosti. Jezdí na vodík

Hyundai Neptune HDC-6 není nové osobní auto ani raketa na Neptun, nýbrž dechberoucí tahač, který jezdí na vodík. Designéři brali inspiraci v art deco lokomotivách ze 30. let minulého století.

Foto: Hyundai

Hyundai Neptune HDC-6

Článek

Podle řady názorů jsou budoucností osobní přepravy auta s velkou baterií v útrobách. Té ale dlouho trvá doplňování energie, takže např. pro nákladní přepravu na dlouhé vzdálenosti není vhodná. Lépe se jeví vodík – auta s palivovými články, označovaná FCEV, Fuel-Cell Electric Vehicle, jezdí taky bez lokálních emisí a doplňování vodíku je otázka minut.

A když už vymýšlíte náklaďák budoucnosti jezdící na vodík, můžete mu taky dát design, za který by se nemusel stydět nejeden sci-fi film z budoucnosti. A to i přes fakt, že inspirací designérům byly aerodynamické parní lokomotivy Mercury designéra Henryho Dreyfusse, které jezdily v USA v letech 1936–1959 a byly navržené ve stylu art deco.

Tenhle prvek je ale na Neptune jasně patrný z žebrování v dolní části tahače. Tento motiv tu ale není jen z estetických důvodů, vůz potřebuje výkonný chladicí systém a nápad na žebrování kolem dokola se zrodil právě zde. Navíc se z žeber před předním kolem vysouvají schůdky pro nástup do kabiny.

Foto: Hyundai

Dokud jsou zavřené, dveře téměř nejsou vidět, a schůdky už vůbec ne.

Hyundai zatím neoznámil technické specifikace tahače, jako jsou kapacita nádrží, dojezd na jedno jejich naplnění a nejvyšší hmotnost návěsu.

Škoda ukazuje novou Octavii, výrazně povyrostla a poprvé půjde dobíjet

AutoMoto

Vidíme ale do interiéru, kde stojí za zmínku černý „rám” kolem čelního skla. Ten ve své dolní a horní části obsahuje displeje a dotykové ovládací prvky a po stranách ukazuje výstup kamer, sloužících jako zpětná zrcátka. Všimněte si také, že jak řidič, tak spolujezdec před sebou mají head-up displej.

Foto: Hyundai

Černé orámování předního skla je plné displejů a ovládacích panelů.

Automobilka kromě tahače představila rovnou i návěs, který Neptune odpovídá designem. Jmenuje se Nitro ThermoTech a jeho zaměření je chladírenské, ovšem nepoužívá standardní „frigo”, chladicí jednotku. Svůj vnitřek chladí kapalným dusíkem, což je rychlejší a téměř bezhlučné. Skříň návěsu je také oproti současným možnostem lehčí a lépe izoluje.

Foto: Hyundai

Hyundai Neptune HDC-6

Výběr článků

Načítám