Hlavní obsah

Hyundai odhalil techniku Ioniqu 6. Aerodynamický sedan má být velmi úsporný

Po nedávném odhalení designu modelu Ioniq 6 přichází automobilka také s technickými daty této novinky. Slibuje přitom velmi nízkou spotřebu energie a s tím související dojezd přes 610 km.

Hyundai Ioniq 6Video: Hyundai

Článek

Elektrický Hyundai Ioniq 6 se po designové stránce odhalil už minulý měsíc, ale automobilka tehdy nezveřejnila téměř žádná technická data. Věděli jsme jen, že bude sdílet platformu E-GMP s modelem Ioniq 5 a také Kiou EV6.

Elektrický Hyundai Ioniq 6 odhalen. Zezadu připomíná stará porsche

AutoMoto

Nyní se značka pochlubila, že Ioniq 6 má dojet na jedno nabití i více než 610 kilometrů, a to stále s použitím 77,4kWh baterie svých sourozenců.

Naopak základní verze s 53kWh baterií, 18″ koly a jedním elektromotorem, pohánějícím zadní kola, má mít opravdu nízkou spotřebu - pod 14 kWh na 100 km dle normy WLTP.

Druhý konec spektra nabídky má baterii o již zmíněné kapacitě 77,4 kWh, pohon všech kol díky dvěma elektromotorům a nejvyšší výkon 239 kW/325 koní. To má znamenat zrychlení na stovku za 5,1 sekundy.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 6

Stejně jako ostatní vozy na platformě E-GMP má i Ioniq 6 800V architekturu pohonného ústrojí. Díky tomu se na nabíječce o výkonu 350 kW - z níž ale bude pravděpodobně sát „jen“ zhruba 220 kW, stejně jako Ioniq 5 a EV6 - dokáže v ideálních podmínkách nabít z 10 na 80 % během 18 minut.

Vůz má funkci označovanou V2L, Vehicle-To-Load. Ta znamená, že pomocí speciálního adaptéru do nabíjecí zásuvky se z Ioniqu 6 stane velká powerbanka, která dokáže napájet všechna běžná elektrická zařízení, která by jinak potřebovala přípojku do elektrické sítě.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 6

Ioniq 6 je s délkou 4855 mm, šířkou 1880 mm a výškou 1495 mm poměrně velkým, ale placatým vozem. Rozvor náprav 2950 mm zase slibuje dostatek prostoru v interiéru. Tomu pomáhají i sedačky, které jsou o třetinu tenčí, než je běžné. K mání jsou i přední sedačky s funkcí relaxační polohy, která znamená sklopení do podoby lehátka.

Ve výbavě je dále audiosystém Bose či dva 12″ displeje pro přístrojový štít a displej infotainmentu, které jsou shodné s ostatními modely na téže platformě. Parkovací brzda našla místo vlevo od volantu a volič převodovky je třetí páčkou pod volantem, takže ani jedno z toho nepřekáží na středové konzoli.

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq 6

Samozřejmostí je klasická armáda jízdních asistentů a hlídačů spolu s adaptivním tempomatem, aktivním vedením v jízdním pruhu či třeba asistentem pro úhybné manévry. Bránění kolizi při parkování funguje na všech stranách a k mání je také dálkové parkování či kamery pro 360° výhled kolem vozu.

Ioniq 6 by do konce letošního roku měl být k mání na vybraných trzích, ovšem zda mezi nimi bude i Česko, zatím není jasné. Stejně tak ještě není na světě ceník.

Související články

Výběr článků

Načítám