Článek
Hybridní tucson pohání kombinace s dvoulitrovým naftovým motorem, který spolupracuje s 12kW elektromotorem. K ukládání energie slouží lithium-iontové akumulátory. Automobil používá 48V palubní síť a čistě na elektřinu neujede ani metr, druhý motor pomáhá při startování, stání na místě či při akceleraci coby podpora spalovací jednotky. Akumulátory se nedobíjejí z běžné elektrické sítě jako u plug-in hybridů, energie se doplňuje rekuperací při brždění.
„Sériová výroba se naplno rozjede letos v srpnu, a to nejprve s dieselovými motory 2.0 DSL, později i s motory 1.6 DSL. Samotná výroba se příliš neliší od běžných vozů Hyundai Tucson, konstrukce si ale pro zabudování mild hybridní technologie, pracující s napětím 48 voltů, vyžádala úpravu podlahy pro uložení masivnější baterie, aplikaci nových robustnějších kabelových svazků, upravenou grafiku přístrojů a zmenšení objemu palivové nádrže o 4 litry,“ uvedl pro Novinky.cz Petr Vaněk, mluvčí automobilky Hyundai v Nošovicích.
První v Česku vyráběný hybridní automobil zatím nemá určenou prodejní cenu, do autosalonů zamíří v průběhu letošního léta.
Korejská automobilka oznámila, že do roku 2025 hodlá prodávat celkem 12 hybridních modelů (8 hybridních a 4 plug-in hybridních), dále pět elektromobilů a jeden vodíkový automobil.