Článek
Zatím se Hyundai Kona u nás prodávalo s dvojicí zážehových motorů s výkony 88 a 130 kW. Ale zanedlouho jich bude dvojnásobek. A polovina z nich budou elektromotory. Ano, skutečně. Hyundai nabídne hned dvě verze. Ta slabší má v podlaze akumulátory s kapacitou 39,2 kWh, které nabídnou certifikovaný dojezd 300 km.
Silnější verze pak s kapacitou 64 kWh zvládne ujet na jedno nabití až 470 km. První přitom bude pohánět elektromotor s výkonem 88 kW a točivým momentem 395 N.m. Zrychlí s ním na stovku za 9,3 sekundy. Silnější má výkon 150 kW, stejný točivý moment a zrychlení na stovku zvládne za 7,6 sekundy. Oba vozy mají maximální rychlost 167 km/h.
To, co nás velmi zajímá, je doba dobíjení. Ze sítě je u slabší verze 6 hodin a 10 minut, u silnější 9 hodin a 40 minut. Při nabíječce s příkonem 100 kW se čas u obou verzí zkrátí na 54 minut, ale akumulátory jsou samozřejmě odpojeny při 80% nabití.
Auto je díky umístění akumulátorů pod podlahou stále prostorné a zavazadlový prostor má objem 332 litrů a dalších 41 litrů má schránka na dobíjecí kabely, které lze v případě nutnosti vyjmout. Auto se ale změnilo i v designu. Nejde jen o zacelenou masku, která zlepšuje aerodynamiku, ale třeba i o natažení délky karoserie o 15 mm nebo o jinou barvu střechy.
Technicky bude auto velmi pokročilé. Dostane adaptivní tempomat, head-up displej, spousty bezpečnostních prvků i luxusní výbavu, která zahrnuje i velký sedmipalcový displej nebo tlačítky ovládanou převodovku.