Článek
Model i30 N je „image maker”, který před třemi lety ukázal, že i Korejci umí postavit zábavný ostrý hatchback a fastback evropského střihu. Navíc nejde jen o demonstraci, i30 N se také dobře prodává, s více než 25 tisíci prodanými kusy se jedná o jeden z nejprodávanějších vozů ve třídě.
Facelift i30 N přináší nové světlomety, které pocházejí z klasické i30 po faceliftu. Nové jsou oba nárazníky, na přídi zaujme velká maska chladiče, vzadu pak o poznání větší koncovky výfuku. Uvnitř za příplatek najdete nová odlehčená sedadla či inovovaný infotainment.
Na výběr bude nejen ze dvou karoserií, ale opět také ze dvou výkonových verzí dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce. Základ má stále stejný výkon 184 kW, 250 koní, a točivý moment 353 Nm.
Vrcholný i30 N Performance má nyní 206 kW, 280 koní. To je o pět koní více než před modernizací. Točivý moment vzrostl o 39 Nm na 392 Nm. Perfomance má stále navíc i elektronicky řízený samosvorný diferenciál a zvětšené přední kotouče, ovšem nově mají místo 345 mm průměr 360 mm.
Silnější verze tak zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychleji. Maximální rychlost činí shodných 250 km/h.
Devatenáctipalcová kovaná kola rovněž vyhrazené pro verzi Performance snižují neodpruženou hmotnost, čímž se inspirují u edice Project C, která byla rozloučením s variantou před modernizací.
Test Hyundai i30 N Project C: To nejostřejší z Nošovic
Obě varianty lze objednat s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější verzi ale lze nově mít i s dvouspojkovou převodovkou. Ta má k dispozici tři speciální režimy.
N Grin Shift poskytne 20 sekund výkonu navíc, aktivovat lze tlačítkem na volantu. Ostřejší řazení N Power Shift se aktivuje, pokud je škrtící klapka otevřena na více než 90 procent. Okruhový režim N Track Sense Shift se rovněž automaticky aktivuje, pokud rozezná zvlášť dynamickou jízdu, typicky po okruhu.
Zmodernizovaný „hot hatch” se začne prodávat na začátku příštího roku, nový ceník zatím nebyl zveřejněn.