Článek
Závodní stáj M-Sport spolupracuje s Fordem dlouhodobě a model Fiesta využívá od roku 2011. Teď je ovšem tomuto spojení alespoň na chvíli konec, neboť malý hatchback nahrazuje kompaktní crossover. Hybridní Puma byla speciálně vyrobena tak, aby splňovala podmínky nově vzniklé kategorie pro elektrifikované závodní vozy.
Divoký koncept Nissanu Juke odkazuje na slavné rally auto
Pravidla nového ročníku WRC přikazují, že pod kapotou auta musí být motor 1,6 litru, který ale musí doplnit ještě elektromotor s předepsaným výkonem 134 koňských sil poháněný 3,9 kWh lithium-iontovou baterií. Auta by také na závody měla být poháněna udržitelným, bezfosilním palivem.
Vůz se veřejnosti ukazuje na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si za jeho volant usedne jezdec WRC Adrian Fourmaux a také testovací jezdec Matthew Wilson. Tento konkrétní typ rovněž M-Sport využije jako testovací vůz pro příští sezonu.
Rally se řítí do hybridní éry, WRC speciály s elektromotorem testuje Ford i Hyundai
„Nová éra vozů WRC je jedním z dosud největších technologických vylepšení seriálu. Zavedení hybridů znamená, že vozy budou výkonnější než kdy dříve a zároveň budou mít pod kapotou pohonné jednotky shodné se svými silničními sourozenci,“ uvedl při příležitosti představení vozu šéf M-Sport Malcolm Wilson a zároveň uvedl, že se mu nová Puma moc líbí a těší se, až ji uvidí na startu Rally Monte Carlo. Vůz má podle něj navíc v rallye tradici.
Původní kupé Ford Puma byl ostatně počátkem 21. století průkopníkem v kategorii Junior WRC a také v dalších seriálech. Malý sportovní vůz měl pohon jen dvou kol, ale známý byl svojí obratností a mrštností. Jeho současné zhmotnění se nyní utká ve skutečném WRC. Na startu se mimo jiné setká i s Hyundai i20 N nebo Toyotou Yaris.