Článek
Jedničkou v prodeji hybridních aut je stále Toyota, která zákazníkům dodala 2229 vozů, následuje Audi s prodejem 926 hybridů a třetí je Mercedes-Benz se 414 vozy.
Na čtvrtém místě je prémiová značka Toyoty Lexus s 324 vozy. Nejprodávanějším modelem je Toyota Corolla s prodejem 894 aut na kombinovaný pohon, druhá je Toyota RAV4 s 830 vozy a třetí rovněž Toyota s crossoverem C-HR, který si koupilo 685 zákazníků.
Toyota zmodernizovala C-HR, k mání je se silnějším hybridním motorem
"Obliba a prodeje hybridních vozů stabilně rostou, aktuálně tvoří již 40 procent našich prodejů. Češi si stále více uvědomují jejich úspornost, vysokou zůstatkovou hodnotu i ekologičnost a komfort. Nabídka je už přitom velmi pestrá a uspokojí zájemce o malé vozy, limuzíny i SUV," uvedla mluvčí Toyoty Jitka Jechová.
Na konci roku přijde na trh první hybridní Škoda s plug-in hybridem Superb, což by mohlo celkové prodeje ještě výrazně zvýšit. Hybridům do zásuvky se zatím v tuzemsku moc nedaří. V hybridním segmentu mají podíl kolem pěti procent. Hybridní vozy tvořily zhruba tři procenta celkového počtu prodaných nových aut. Největší podíl přes 70 procent mají benzinová auta, diesely jsou druhé s 27 procenty trhu.