Hlavní obsah

Hummer se vrací jako elektromobil. Má tisíc koní a krabí mód

Novinky, Daniel Havlina

Americké GMC více než 10 let poté, co z výrobní linky sjel poslední Hummer se spalovacím motorem, představilo novou verzi off-roadu. Jedná se o elektrický pick-up, který překvapí designem, použitými systémy i vysokým dojezdem.

Foto: GMC

GMC Hummer EV

Článek

Návrat ve velkém stylu. Přesně to vystihuje představení jednoho z nejslavnějších off-roadů v historii, které se odehrálo v noci na středu.

Jako první zaujme už předem avizovaná a promovaná přední mřížka chladiče s integrovanými LED světlomety. Celá přední část vozu tak funguje jako svítidlo s nápisem Hummer. Pod ním se dále nachází mohutný přední nárazník s ochranou deskou a mlhovými světly, který předpovídá rozsáhlé vlastnosti off-roadu v terénu.

Gigantický pickup nabízí patnáct kamer a nevšední přívěs

AutoMoto

Z původního Hummeru si toho auto příliš neodneslo, ale jestli něco ano, tak podlouhlé, ne příliš vysoké čelní sklo a ploché tvary karoserie. Střecha modelu se dá díky tomu demontovat pomocí panelů a pasažéři si tak mohou užít jízdu bez ní. Elektronicky se pak dá zasunout i zadní sklo pick-upu. Demontovatelné panely jsou i tak průhledné.

Foto: GMC

Interiér nového Hummeru může býti zcela otevřený. Střecha je průhledná.

V zadní části vozu dominuje velká korba dodávaná s krytem a velké LED světlomety. Co se pneumatik týče, Hummer je standardně obutý na 35palcových gumách Goodyear Wrangler All Territory MT. K dispozici ale budou i pneumatiky o dva palce větší. Kola budou využívána i již představeným „krabím módem”, systémem CrabWalk, který Hummeru umožní téměř boční jízdu natočením všech kol do strany.

Hummer ovšem u exteriéru jen začíná, velkolepý je totiž i v kabině. GMC pochopilo, že elektrické auto potřebuje uvnitř řadu technologií, a tak je Hummer vybaven hned dvěma velkými displeji. Jedním ve středu kabiny, druhým místo přístrojového panelu.

Právě ten disponuje systémem UltraVision, který nabídne řidiči pohled do 18 kamer pro hladký průjezd terénem. Hummer je rovněž vybaven systémem Super Cruise. Díky tomu může jet bez zásahu rukou řidiče po 321 869 kilometrech kompatibilních dálnic v USA a Kanadě.

Nový hummer dostane krabí mód

AutoMoto

Dalším tahákem je pohonný systém. Ten se skládá ze tří elektrických motorů, které dohromady propůjčují svému nositeli nekompromisní výkon 746 kilowattů, 1000 koňských sil, a točivý moment 15 592 Nm. Což je v druhém případě zavádějící hodnota, jedná se o točivý moment na kolech. Newtonmetry samotných motorů GMC neudává.

To obřímu pick-upu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3 vteřiny. Vše pak pohání baterie s názvem Ultium, díky nim vůz dokáže na jedno nabití ujet úctyhodných 563 kilometrů. A pokud by to přeci jen nestačilo, Hummer lze díky 800V soustavě rychle dobít výkonem až 350 kW. Během deseti minut může auto získat dojezd na 161 kilometrů.

Foto: GMC

Velkolepý Hummer EV ujede na jedno nabití téměř 600 kilometrů.

GMC hodlá Hummer dostat na trh v druhé polovině roku 2021. Vůz bude vyroben v továrně Zero v Detroitu a jako první z ní vyjede edice s příhodným názvem Edition 1. Ta stojí 112 595 dolarů, tedy více než 2,5 milionu korun.

Následující edice přijedou po etapách a postupně se bude snižovat jejich cena a údajně i výkon a dojezd. Nejlevnější Hummer dorazí až na jaře roku 2024, bude se jednat o základní verzi s motory 2X a redukovaným dojezdem 402 kilometrů. Cena bude startovat na 1,8 milionech korun. Zda se půjde novinku koupit i v Evropě, zatím není jasné.

Související články

Ford Bronco má přijít i jako pick-up

Nový Ford Bronco se ještě ani nerozkoukal na trhu a už se spekuluje o jeho dalších variantách. K těm nejpravděpodobnějším patří verze s korbou, tedy pick-up....

Výběr článků

Načítám