Hlavní obsah

Honda představuje nový hatchback Civic, v Evropě bude pouze jako hybrid

Nová Honda Civic přichází konečně jako evropskému zákazníkovi bližší hatchback, ovšem počká si na ni ještě víc než rok a pak ji dostane výhradně s hybridním pohonným ústrojím.

Honda Civic Hatchback 11. generaceVideo: Honda

Článek

Pokud vám přijde, že Honda představuje kompletně nový civic každou chvíli, nejste sami, ale není tomu úplně tak. Jedenáctá generace přichází šest let po té desáté, a to konečně i jako hatchback, který je pro Evropu důležitější než před několika týdny odhalený sedan.

Navzdory tomu není evropská tisková zpráva příliš sdílná. Říká jen, že civic zůstává klíčovým modelem pro evropský trh a že bude nabízen výhradně s hybridním pohonným ústrojím e:HEV, tedy stejně jako modely HR-V a Jazz. Zda to máme brát jako vyloučení ostrého Type-R, zatím není jisté, ale byla by to vážně škoda.

Foto: Honda

Honda Civic Hatchback 11. generace v americké specifikaci

Američané jsou sdílnější a uvádějí, že nakládací otvor zavazadelníku je o 4 cm širší oproti předchozí generaci a že hatchback je o 12,4 cm kratší v zadním převisu a zároveň celkové délce oproti sedanu jedenácté generace. To znamená délku 4549 mm; šířka je 1800 mm a výška 1414 mm.

Interiér jasně odkazuje na design v novém jazzu či elektromobilu se svými striktně horizontálními liniemi, které podle výrobce byly navrženy tak, aby byly co nejméně rušivé. Zůstala však tradiční kaplička přístrojů, pouze přístrojový štít je výhradně displejem.

Centrální displej může nabýt úhlopříčky 7 nebo 9 palců v závislosti na variantě a podporuje zrcadlení telefonu pomocí systémů Android Auto nebo Apple CarPlay.

Foto: Honda

Honda Civic Hatchback 11. generace v americké specifikaci

Na americkém trhu bude k dispozici dvoulitrový atmosférický čtyřválec a 1,5l turbomotor, a to s šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Všechny civiky nicméně mají být vybaveny paketem jízdních asistentů a bezpečnostních systémů Honda Sensing a globální tisková zpráva zmiňuje i systém světlometů Adaptive Driving Beam, který má zaručovat co nejlepší viditelnost při jízdě v noci.

Podle americké tiskové zprávy systém Honda Sensing nově využívá pouze kameru s širším zorným polem, nikoliv kameru a radar jako dřív. Kamera má lepší software a silnější hardware a rozpoznává ostatní auta, chodce i cyklisty, stejně jako dopravní značky a čáry na silnici. Díky ní také funguje adaptivní tempomat a aktivní hlídání jízdních pruhů.

Foto: Honda

Honda Civic Hatchback e:HEV 11. generace

Automobilka také uvádí, že oproti sedanu bylo drobně upraveno odpružení a řízení, aby byl vůz o chloupek sportovnější. Na evropském trhu bude vůz k mání na podzim roku 2022, takže zhruba za rok a čtvrt.

Související články

Výběr článků

Načítám