Článek
Honda CR-V představená na prvních snímcích prošla opravdu razantní změnou. A dlužno říci, že moc pěknou. Vždyť třeba karoserie se sice odkazuje na své předchůdce, ale jen tak decentně a jde si vlastní cestou.
Honda konečně prodloužila přední kapotu a posunula dozadu kabinu cestujících. Dost výrazně to zvedlo dojem z dynamiky vozu. Auto sází hodně na chrom (ale to může být specifikum amerického trhu), tmavé plasty odlehčují hodně těžký boční profil a efekt neočekávaných hran.

Honda CR-V páté generace

Honda CR-V páté generace
To interiér, který prý má být největší ve třídě, zase překvapuje svou jednoduchostí. Vše se odehrává kolem velkého, hladkého centrálního displeje o úhlopříčce sedm palců.
Ve výbavě mají přibýt nové prvky, jako jsou dálkové otevírání víka kufru nebo i startování motoru. Samozřejmostí už jsou takové ty elektronické legrácky, co hlídají každé otočení kola a plánují, jak moc a kam se budou kola v příštím okamžiku otáčet.

Honda CR-V páté generace
Krotit totiž budou muset třeba nový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo s výkonem 144 kW a točivým momentem 243 Nm. Vrchol tohoto točivého momentu je k dispozici v opravdu širokém spektru otáček – od 2000 do 5000 ot./min.
Jelikož představení vozu bylo v Americe, i specifikace jsou americké, takže uvidíme, jestli se v Evropě ukáže i atmosférický 2,4 i-VTEC. Myslíme si, že asi ne. Spíš patnáctistovku doplní vznětová šestnáctistovka.
V USA se auto začne prodávat na jaře, jak to bude s příchodem vozu k nám, zatím nevíme.