Článek
Šestý Civic Type R od uvedení série na trh v roce 1997 je založen na nejnovější generaci civicu, ale úzce navazuje na předlohu zavedenou předchozím modelem, který byl uveden na trh v roce 2017.
Během raného vývoje nového modelu se objevily divoké spekulace, že by mohl přejít na pohon všech kol, elektrifikovaný pohon nebo nabídnout i dvouspojkovou převodovku. Výsledek je ale purističtější.
Nová Honda Civic přijíždí do Evropy s hybridem pod kapotou
Honda zachovala dvoulitrový zážehový motor s turbodmychadlem a šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž provedla pouze vylepšení detailů, ačkoli tyto změny údajně znamenají, že generuje více výkonu.
Přesný nárůst oproti 320 koním předchozí generace však Japonci zatím tají. Každopádně výkon poputuje na přední kola přes mechanický samosvorný diferenciál.
Méně je více
Zatímco zejména předchozí dvě generace byly vizuálně velmi dramatické, novinka působí umírněněji. Má samozřejmě odlišné nárazníky, ale například kola mají 19 místo 20 palců, k vidění je méně různých průduchů, i zadní spoiler je méně nápadný. Designéři však zachovali trojici středových koncovek výfuku.
Test Hondy Civic Type-R po modernizaci: Výbušná, ale i překvapivě kultivovaná
Interiér samozřejmě vychází z klasického civicu, díky čemuž má rovněž minimalističtější pojetí. S horizontální lištou na palubní desce hraje až na retro notu. Nechybí hliníková řadicí páka nebo červená sportovní sedadla.
Cena ani datum příjezdu na evropský trh zatím nejsou známy.