Článek
Po několika upoutávkách je to tady – Honda ukázala labutí píseň modelu NSX, ostrou verzi Type S, v celé kráse. Že nese loga značky Acura, na tom nic nemění – Acura je luxusní divize Hondy pro americký trh a model NSX se tam prodává pod ní, stejně jako tomu bylo s původní NSX, vyráběnou v letech 1990-2005.
Ostatně, americký trh je nejdůležitější i pro Type S. Z pouhých 350 vyrobených kusů jich na americký trh zamíří celé tři stovky. Právě proto se novinka světu představila v rámci Týdne aut v Monterey, každoroční kalifornské akce zaměřené na ta nejlepší a nejexkluzivnější auta v historii.
Zpět ale k představenému japonskému sporťáku. V útrobách stále pracuje hybridní systém, složený z 3,5l vidlicového šestiválce a celkem tří elektromotorů, nově dává 608 koní a 667 N.m oproti 581 koním a 645 N.m běžné verze. To díky turbodmychadlům ze závodní verze NSX GT3 Evo, kapacitě baterie hybridního systému zvětšené o 20 % a jejímu maximálnímu výkonu zvýšenému o 10 %.
Kromě toho prošla úpravou také devítistupňová dvouspojková převodovka, která řadí rychleji, vůz dostal pár vylepšení po aerodynamické stránce, inspirovaných také u závodní NSX GT3 Evo. A už ve standardu má karbonovou střechu, která snižuje těžiště.
Za příplatek je k mání balíček Lightweight, který přidává víc karbonu do motorového prostoru a interiéru, a také jsou jeho součástí karbon-keramické brzdy. Celkově snižuje hmotnost auta o 26,2 kg.
Pokud ho zákazníci zvolí, zaplatí za vůz v USA nejméně 182 500 dolarů (3,95 milionu korun). Základní cena bez tohoto balíčku je 169 500 dolarů (3,66 milionu korun) a nemáme moc pochybností, že by začala záhy po vyprodání všech kusů růst, jak je u podobně limitovaných aut běžné. Ostatně, první vyrobený kus byl prodán v aukci za rovný milion dolarů (21,6 milionu korun).
Současná Honda NSX se prodává od roku 2016 a za tu dobu jí vzniklo zhruba tři tisíce kusů. Automobilka zatím o případném nástupci konkrétně nehovořila, třebaže v roce 2017 se u závodního elektrického prototypu o tisícovce koní, který měl karoserii NSX, nechala slyšet, že by se něco takového mohlo někdy v budoucnu objevit i na silnicích.