Článek
Automobilky se rády chlubí časy, které jejich závodní jezdci zajeli na Severní smyčce legendárního německého okruhu Nürburgring, jakkoliv ono „číslo” je jen jedním z mnoha faktorů vypovídajících o kvalitě daného automobilu. A neexistuje ani žádná metodika. Zatáčkovitá trať je dlouhá bezmála 21 kilometrů a nejlepší auta světa s výbornými řidiči za volantem ji zvládají pod osm minut, sportovní auta ještě rychleji.

Honda Civic Type-R na Nürburgringu
Výsledný čas je zajímavý spíše marketingově, protože podmínky na trati jsou vždy jiné a jiní jsou samozřejmě i řidiči. Ale určitou vypovídací hodnotu má, uznáváme. Po triumfech Renaultu Mégane R.S a Seatu Leon Cupra kraloval německému závodnímu okruhu se zajetým časem 7:47,19 Volkswagen Golf GTI Performance.
Honda se do Zeleného pekla vrátila s novým Civikem Type-R. Nově má výkon 235 kW (320 koní) a točivý moment 400 Nm. A nový je i čas zajetý na zdejším okruhu – 07:43,80.

Honda Civic Type-R na Nürburgringu

Honda Civic Type-R na Nürburgringu