Článek
Nový civic v karosářské verzi sedan se dočkal své premiéry nejprve na trhu v USA, kde se jedná o jeden z nejprodávanějších modelů Hondy. I proto dorazí hatchback později, za mořem je totiž stále oblíbenější sedan.
Test Hondy Civic Type-R po modernizaci: Výbušná, ale i překvapivě kultivovaná
Legendární model se v současné generaci výrazně změnil. Karoserie má oproti předchůdci velmi jednoduché, čisté tvary. To má podle Hondy jasný cíl, nabídnout nadčasový vůz jak v exteriéru, tak i v interiéru.
Výsledek je patrný už při pohledu do kabiny. Přední sloupky se posunuly směrem dozadu. Dobře působí i nová, volně stojící, obrazovka infotainmentu. Honda zachovala kruhový volič klimatizace i ovládání systému. Vše působí uhlazeně a minimalisticky.
Honda představila nové HR-V, bude výhradně hybridní
V USA hodlá zatím Honda nabízet pouze dvě motorové varianty civicu, v Evropě pak přibude i hybridní verze. Základem se stane atmosférický čtyřválcový motor 2,0 litrů i-VTEC s výkonem 158 koňských sil. Silnější verze sice stojí na motoru s menším objemem 1,5 litrů, nicméně s turbodmychadlem a výkonem 180 koní. Oba motory budou nabízeny s převodovkou CVT.
Základ platformy zůstává shodný, ale nová je přední náprava McPherson, tlumiče i pružiny. Jiný je i elektrický posilovač řízení, který by měl nabídnout lepší ovladatelnost vozu. Spodní ramena na zadní, víceprvkové nápravě, mají nové pouzdro pro lepší odhlučnění kabiny. Jízda by tak celkově měla být lepší a tišší.
Mimo sedanu nabídne Honda jen zmiňovaný hatchback nepočítá se ovšem s verzí kombi ani kupé. Vůz by se měl představit na zámořském trhu už v tomto roce, starý kontinent se dočká s dosud neupřesněným zpožděním.