Článek
Prvním viditelným rozdílem jsou odlišné rozměry modelu Civic sedan - vůz je širší, delší a nižší, což mu dodává dynamický a futuristický vzhled. Nové proporce také přispívají k efektivnějšímu využití prostoru, dobré ovladatelnosti a dobrým jízdním vlastnostem.
Výrazná karosérie navazuje na sportovní kořeny značky Honda a výrazně skloněné čelní sklo, což vozidlu umožňuje dosáhnout slušné aerodynamiky.
V moderním, sportovně laděném interiéru dostala přednost originalita a stylovost. Přesto však díky vysoké úrovni ergonomie nabízí interiér Hondy Civic sedan funkčnost a pohodlí. Vzhled a funkčnost interiéru byly navíc vylepšeny použitím dvouzónového přístrojového panelu, lepších sedadel a multifunkční středové konzoly.
Tradiční Honda pod kapotou
Jako pohonnou jednotku vybrala značka osmnáctistovkový zážehový agregát s variabilním časováním ventilů a výkonem 103 kW. Točivý moment vrcholí na 174 N.m při 4300 ot./min. Vozy se šestistupňovou manuální převodovkou mají spotřebu 8,7/5,5/6,6 l/100 km. K dispozici však mají i pětistupňový automat.
Civic sedan je dále vybaven brzdovým asistentem, novým čtyřkanálovým protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) nezávislým pro každé zadní kolo.
Zcela nové kompaktní lichoběžníkové zavěšení zadních kol má konstrukci využívající většího zdvihu tlumičů a jejich lepší pozice. Jejich větší zdvih umožňuje vozidlu pohlcovat snadno a bezhlučně nerovnosti na vozovce.
Zajímavé ceny
Cena vozu začíná na 539 000 Kč ve výbavě LS (ABS, EBD, 6 airbagů, el. ovládaná okna, aut. klimatizace, autorádio s MP3...). Dražší výbava ES stojí s manuální převodovkou 599 000 Kč, s automatem o třicet tisíc víc. Ve výbavě pak najdeme navíc VSA, mlhovky či tempomat.
Technická specifikace | ||
Objem motoru (ccm) | 1799 | 1799 |
Výkon (kW) | 103 | 103 |
Točivý moment (N.m) | 174 | 174 |
Převodovka | 6° manuální | 5° automat |
Maximální rychlost (km/h) | 200 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,0 | 10,4 |
Spotřeba (l na 100 km) | 8,7/5,5/6,6 | 9,5/5,1/6,7 |