Článek
Je pravda, že Toyota Auris potřebovala novou generaci opravdu silně. Tenhle hatchback už nemohl konkurenci odolávat vzhledově ani technicky. Teď Toyota vypustila do světa generaci, která by všechno měla změnit.
Karoserie je o 40 mm delší. Ale nečekejte, že by se prodloužily převisy. Všech 40 mm jde na vrub prodlouženému rozvoru. Zároveň je auto o 25 mm nižší a přední kapota poklesla o 47 mm. Vpředu je maska opět ve tvaru X, po stranách jsou světla s plnou podporou LED diod. Ty jsou samozřejmě používány i vzadu.
Zcela nová technika
Pod kapotou je ale všechno úplně jinak. Už základ patří do jiné skupiny než dosud. Jde o podvozkovou skupinu TNGA, která je dnes použitá už u modelu Prius nebo C-HR. Jde o globální systém, který se dá použít na víc modelů v různých velikostech. Takže není TNGA konec. Ta nejdůležitější a nejlepší zpráva k této platformě je, že zadní náprava je typu multilink, což je dnes už pomalu vzácnost.
A teď k tomu nejzajímavějšímu. To, co jsme říkali už před nějakou dobou, že Toyota opustí naftové motory, se stalo skutečností. Pod kapotou se totiž objeví zatím jediný klasický zážehový motor o objemu 1,2 litru s přeplňováním (85 kW). Dále je možnost výběru z hybridních ústrojí 1,8 litru o výkonu 90 kW (122 k), resp. 2,0 litru o výkonu 132 kW (180 k).