Článek
Třetí generace ostré fiesty vůbec poprvé dostává tříválcový motor. Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost kombinuje přímé i nepřímé vstřikování, nabízí rovněž proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Technickou zajímavostí je filtr pevných částic, který se dosud napříč všemi automobilkami používal výhradně v naftových motorech. Druhou zajímavostí je odpojování jednoho z válců při nízkém zatížení (jízda z kopce nebo jízda na rovině ustálenou rychlostí). Odpojení i opětovné připojení válce trvá podle Fordu pouhých 14 milisekund, a mělo by tedy být nepostřehnutelné.
Patnáctistovka ve Fiestě ST dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Zrychlení 0–100 km/h zvládne tento model podle předběžných dat za 6,7 sekundy, což je o dvě desetiny sekundy rychlejší než u odcházející generace. Nejvyšší rychlost zatím nebyla odtajněna.
Recara a 18palcová kola
Pro lepší dojem je kromě pouštění zvuků do reproduktorů (Electronic Sound Enhancement, ESE) vylepšen i zvuk motoru klasickou metodou – aktivní klapkou ve výfukovém potrubí.
Fiesta ST dostala specifická 18palcová hliníková kola, uvnitř jsou pak kromě sportovního volantu i sportovní sedadla Recaro. Elektronická stabilizace je plně vypínatelná a nabízí i režim s pozdním zásahem.
Cena zatím nebyla zveřejněna. Fiesta ST nové generace se začne prodávat v roce 2018. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří– a pětidveřového provedení karoserie. Sportovní fiesta se představí již za pár dnů na autosalonu v Ženevě.