Článek
Jak bude nový Ford Puma vypadat, jsme si mohli udělat určitou představu v dubnu letošního roku, kdy Ford odhalil první nejasný obrázek. Dnes ji tu máme v celé kráse. A odhlédneme-li od faktu, že sebrala jméno přitažlivému kupé, opravdu je na co se dívat.
Designérům se podařilo udělat příď zajímavou a podstatně odlišnou od menšího EcoSportu a větší Kugy, a jak v přídi, tak i v profilu je vidět jistá svalnatost. Nestydíme se říci, že místy tvar Pumy připomíná Porsche Macan – např. oblouky předních blatníků se světly výš než kapota jsou pro značku Porsche typické.
Vzadu vidíme potenciálně dost tlusté C-sloupky, které mohou omezovat výhled. Ovšem podařilo se vyvarovat „krabicovitosti” a i trošku navodit dojem, že Puma je pořád kupé. Samozřejmě to ale není pravda, má pět dveří a na bezrámová okna zapomeňte.
Ony páté dveře však ukrývají něco, co bude české zákazníky zajímat snad nejvíce – zavazadelník. Včetně prostoru pod podlahou má 456 litrů a abyste ho mohli plně využívat, dá se podlaha upevnit k zadním opěradlům. V případě potřeby čištění ho můžete vzít hadicí, vespod je otvor pro odtok vody.
Posuneme-li se o kousek dopředu, všimneme si podobnosti se současnou Fiestou. Puma nabízí 8” centrální displej a 12,3” displej místo budíků. Kromě téměř samozřejmých jízdních asistentů, jako je automatické nouzové brzdění s detekcí nepozorných chodců tu je také adaptivní tempomat, hlídač jízdních pruhů nebo kamery pro 360° rozhled kolem auta.
Stran komfortu počítejte nejen s vyhřívanými předními sedačkami, nýbrž podle dostupných informací i s masážní funkcí. V nabídce je audiosystém Bang & Olufsen a kompatibilita s Androidem Auto a Apple CarPlay má být už ve standardní výbavě.
Pod kapotou pracuje litrový tříválec EcoBoost s mildhybridním systémem, jehož startér-generátor je na motor napojen klasicky řemenem a sám o sobě má výkon 11,5 kW, tedy 15,6 koně.
Ten umí přidat 50 N.m točivého momentu, když je třeba vysokého výkonu, a jindy zlepšuje spotřebu paliva o 9 %. Jeho důležitým benefitem je podle tiskové zprávy také zmenšení prodlevy turbodmychadla.
Pohonné ústrojí je možné mít ve verzi se 125 nebo 155 koňmi; obě mají kombinovanou spotřebu dle cyklu WLTP 5,4 l/100 km. K mání bude také vznětový motor EcoBlue, ovšem jeho detaily zatím nebyly oznámeny.
Ford se chlubí také jízdními vlastnostmi Pumy, kterých dosáhl mohutnějšími tlumiči a tužším uložením dílů podvozku; čekejme tedy tuhý a jistý podvozek, ale jak to bude vypadat na rozbitých silnicích, zjistíme, až se s Pumou projedeme. O pohonu všech kol nepadla zmínka, tisková zpráva však zmiňuje zadní nápravu v podobě torzní tyče, což čtyřkolku téměř vylučuje.
Ceník zatím není na světě, stejně jako přesné datum, kdy má Puma jít do prodeje. Je víc než pravděpodobné, že se ukáže na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde Ford už potvrdil účast.