Článek
Varianta Raptor byla původně vyčleněna pro větší pick-up F150, který se v Evropě neprodává. S uvedením této verze i pro menší ranger poslední generace se sportovní užitkový vůz dostal i do Evropy. Stejně tomu tak je i u novinky.
Vizuálně se liší například maskou chladiče, sedadly uvnitř či nepřehlédnutelnými nápisy na boku korby. Ovšem jen o vizuálu raptor nikdy nebyl.
Zásadní novinkou je motor. Leckomu se vznětový dvoulitr v minulé generaci k ostrému charakteru raptoru nehodil, novou generaci ale pohání mimo tento diesel také zážehový šestiválec. Třílitrový vidlicový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly má výkon 212 kW, 288 k, a točivý moment 491 Nm.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
O zvukový doprovod se má postarat výfukový systém s elektronicky řízenou klapkou ve čtyřech režimech. Novinkou je také takzvaný anti-lag systém, který udržuje turbodmychadla roztočená po dobu až tří sekund po uvolnění plynového pedálu, což vede k rychlejšímu obnovení plnicího přetlaku turbodmychadla a lepší akceleraci ze zatáček, jakmile řidič opět začne plyn přidávat.
Motor pracuje s desetistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.
Zásadními změnami oproti standardnímu rangeru opět prošel podvozek. Raptor má specifické výztuhy a úchyty karoserie v oblasti c-sloupků, korby i náhradního kola. Jiné jsou rovněž dorazy odpružení, stejně jako uchycení prvků odpružení.
Samotné zavěšení, odpružení a tlumení prošlo kompletním přepracováním. Přesnost a stabilitu při rychlé jízdě po nerovném povrchu mají zajistit lehká, ale pevná hliníková ramena, odpružení s dlouhými zdvihy a zdokonalený Wattův přímovod vzadu.
Nový Ford Ranger je tu, připomíná větší F-150
„Změny na podvozku Rangeru Raptor naplno využívají možností tlumičů Fox s technologií Live Valve. Ty při jízdě na silnici minimalizují nežádoucí naklánění karoserie v příčné i podélné ose, zatímco mimo asfalt suverénně absorbují větší terénní nerovnosti a vyjeté koleje,“ uvedl šéfkonstruktér Dave Burn.
Nepříjemnému propérování natvrdo má zabránit technické řešení, které v posledních 25 procentech zdvihu tlumiče navýší tlumící účinek na maximum. Při prudké akceleraci pak systém přitvrdí zadní tlumiče, aby zabránil nadměrnému odlehčení předních kol.
Novinka se na evropském trhu objeví ještě v letošním roce, ceny zatím automobilka nezveřejnila.