Článek
S plug-in hybridy, které už kvůli jejich pozitivnímu vlivu na flotilové emise nabízejí v podstatě všechny mainstreamové automobilky, jako kdyby se zapomínalo na klasické, takzvané full-hybridy.
V portfoliu Fordu Kuga takový pohon chybět nebude, prostřední elektrifikovaný systém začala automobilka s modrým oválem ve znaku již vyrábět. První takové vozy vyrobené ve španělské Valencii dorazí do Česka příští rok se zkratkou FHEV.
Test Fordu Kuga PHEV: Úsporný i bez nabíjení
Pohonné ústrojí využívá 2,5litrového čtyřválce s atkinsonovým cyklem spalování v páru s bezestupňovou převodovkou eCVT, stejně jako plug-in hybrid. Systémový výkon však činí 140 kW, 190 koňských sil. Plug-in hybrid nabídne 165 kW, 225 koní.
Slabší elektromotor napájí malá lithium-iontová baterie o kapacitě 1,1 kWh, která se z povahy ústrojí dobíjí jen od spalovacího motoru nebo rekuperací brzdné energie. Stačí však k tomu, aby v kombinovaném cyklu WLTP stlačila spotřebu na 5,5 litru na 100 km.
Tím se blíží vznětovým motorům, stejně jako dojezdem 1000 km na jedno natankování 54litrové nádrže. Full-hybridní kuga je také jedinou elektrifikovanou verzí, která nabízí pohon všech kol.
Full-hybridní Ford Kuga startuje na české akční ceně ve výbavě ST Line na 749 900 Kč.