Článek
Poctivý off-road s rámcovým podvozkem, který má geny po slavnějším sourozenci. Tím vším je Ford Everest, zastávající původní koncepci automobilů určených do terénu a stojící na základech oblíbeného pick-upu Ranger. Ford pak představil jeho novou generaci pro letošní a příští rok.
Vrátí se cortina, escort či capri? Ford si nechal zapsat názvy starých modelů

Everest je univerzálním SUV, které se podle své rodokmenu nezalekne jakékoli výzvy v terénu. Ford vůz i proto hodlá nabízet výhradně v Austrálii, Asii a Africe. Severní Amerika a Evropa se ničeho podobného nedočkají, což je především pro USA velkým překvapením.
Každý model Everest má klasický terénní rám, rozšířený rozvor náprav a rozchod kol a zároveň splňuje i ty nejpřísnější podmínky pro jízdu na běžných silnicích. Vůz je mimo jiné vybaven i krytem podvozku, uzávěrkou zadního diferenciálu, voličem jízdních režimů a řadou dalších vylepšení.
Ford představuje Ranger Raptor, zběsilý pick-up míří do Evropy

Se speciálním paketem utáhne Everest i 3,5 tuny a v Austrálii už vědí, že si budou moci SUV pořídit s dvakrát přeplňovaným motorem 2,0 litru nebo s třílitrovým naftovým šestiválcem s turbodmychadlem.