Článek
Poté, co stejný pohon dostaly Jeepy Renegade a Compass, i příbuzný Fiat prezentuje své kompaktní full-hybridy. Toto označení prostředního stupně hybridní elektrifikace znamená, že vůz dokáže jet krátké úseky na elektřinu, ale baterii nelze dobíjet ze sítě.
Spalovací částí pohonu je zážehová přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 96 kilowattů, 130 koní a točivém momentu 240 newtonmetrů. Pracuje v úsporném Millerově cyklu spalování a spolupracuje s novou sedmistupňovou dvouspojkovou skříní.
Kompaktní jeepy dostaly nový hybridní pohon
Elektrickou část zastupuje 48V elektromotor s výkonem 15 kW a točivým momentem 55 Nm, na vstupu do převodovky až 135 Nm. Dle metodiky WLTP může být spalovací motor v kombinovaném cyklu vypnut až po 47 procent času, v městském provozu dokonce na 62 procent.
Výhodou ve srovnání s čistě benzinovými variantami má tedy být samozřejmě nižší spotřeba paliva. A to až o 11 procent ve srovnání se standardní třináctistovkou. Hybridní tipo má v městském cyklu spotřebovat 4,7 l/100 km, 500X Hybrid o 4 desetiny více.
Objednat lze nový pohon ještě v únoru, české ceny zatím nejsou známé.