Článek
Oba modely se odkazují na sportovní auta padesátých let minulého století, jejich samotný vzhled je ovšem soudobý. Není divu, jak jednomístné, tak dvoumístné provedení technicky vychází z modelu 812 Superfast.
Ani jedno auto nemá střechu nebo čelní okno obvyklé velikosti a design vnějšku, na nějž maranellská továrna využila karbon a kevlar, je svébytný. Obě auta stojí na obřích 21palcových kolech, vpředu s pneumatikami o velikosti 275/30, vzadu 315/30.
Pod kapotou je motor z 812 Superfast, tedy 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec s mírně zvýšeným výkonem; celkem 596 kW (810 koní) při 8500 otáčkách a 719 Nm při 7050 otáčkách. Motor se nechá vytočit do 8900 otáček a je spojen se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Stejná technika
Obě auta jsou velice lehká, váží 1500, respektive 1520 kilogramů. Automobilka uvádí zrychlení 0-100 km/h za 2,9 sekundy a 0-200 km/h za 7,9 sekundy.
Nejvyšší rychlost činí „více než” 300 km/h, což je vzhledem k tomu, že jde o otevřená auta, tak jako tak velice předimenzované. Za zmínku stojí i brzdy, které dovedou auto ze stokilometrové rychlosti zastavit na dráze dlouhé pouhých 32 metrů.
Prodejní cenu Ferrari nesdělilo, v rámci svého programu nazvaného Icona bude nabízet i další modely. SP1 i SP2 jsou nabízeny v rámci „limitované edice”. Kolik kusů se nakonec vyrobí, ale výrobci neuvedli.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: